خدمات, رفع موهای زائد, لیزر موهای زائد

انواع لیزر برای رفع موهای زائد

یکی از روش‌های رفع موهای زائد، لیزر است. لیزر دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو‌های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر، انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود.

لیزر موهای زائد

 

 

انواع لیزر رفع موهای زائد

  • لیزر الکساندرایت (الکس)
  • لیزر دایود
  • لیرز Nd:YAG
  • لیزر ترکیبی soprano ice platinum
  • آی پی ال
  • الکترولیز
  • لیزر Ellipse

 

دستگاه لیزر الکساندرایت (الکس)

لیزر الکساندرایت (الکس) دارای طول موج ۷۵۵ نانومتری است و یکی از پیشرفته‌ترین دستگاهای لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می‌باشد. طول موج کوتاه‌تر، درمان را برای پوست‌های روشن تر به نسبت پوست تیره، موثرتر می‌سازد. اگر شما فردی با پوست تیره و سبزه هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای که مربوط به لیزر مناسب برای پوست‌های سبز است را مطالعه کنید.

از آن جایی که لیزر الکساندرایت از اندازه بزرگ‌تری برخوردار است، موجب می‌شود نواحی بزرگ‌تر سریع‌تر درمان شود.این اشعه بهترین تاثیر و کم‌ترین عارضه را دارد و در نژاد ایرانی استفاده از این دستگاه بسیار مناسب و پر طرفدار است زیرا این اشعه مناسب تیپ پوستی ۱ تا ۴ می‌باشد. مکانیسم این لیزر برای رفع موهای زائد بر پایه جذب انتخابی نور نهاده شده است که در آن اشعه لیزر بدون آن که به سطح پوست آسیبی وارد کند وارد پوست شده و جذب فولیکول‌های مو می‌گردد. در این حالت آسیب‌های بافتی در فولیکول مو در حداکثر میزان خود و دریافت محیطی در حداقل است. رنگدانه ملانین در لایه اپیدرم پوست حتی در پوست‌های تیره بسیار کم و در مقابل به میزان بسیار زیاد در مو تجمع یافته است بنابراین ملانین بهترین و مهمترین ماده بیولوژیکی هدف برای بکارگیری جذب انتخابی لیزر به منظور رفع موهای زائد است .

هر چه موها تیره‌تر و کلفت‌تر باشند، تاثیر لیزر بیشتر است. لذا اکثر لیزرها روی موهای بور و کم رنگ تاثیر کمتری دارند. بهترین نتایج با لیزر الکساندرایت برای افراد با پوست روشن و دارای موی سیاه و ضخیم به دست می‌آید.

لیزر بر روی موهای سفید، بور و کرکی اثری ندارد. هیچ دستگاه لیزری نمی‌تواند به طور کامل موهای بدن را برای همیشه از بین ببرد و هدف از درمان، کاهش طولانی مدت تراکم موها، کاهش سرعت رشد و کاهش ضخامت مو تا حدی که مورد رضایت فرد باشد خواهد بود.
یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو می‌باشد. برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین و پر تاثیرترین لیزر می‌دانند.

 

دستگاه لیزر دایود

لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ یا ۸۱۰ نانومتری عمل می‌کند. این طول موج بالاتر، این امکان را به متخصص می‌دهد که به عمق بیشتری از پوست نفوذ کند تا از آسیب رسیدن به ملانین موجود در اپیدرم پوست جلوگیری به عمل آورد و به طور مستقیم، فقط فولیکول مو را مورد هدف قرار دهد.

از لحاظ علمی، طول موج بلندتر کمک می‌کند از آسیب‌های پوستی و تغییرات رنگ دانه‌ای که در انواع لیزر با طول موج کوتاه‌تر حاصل می‌گردد، پیشگیری شود. لیزر دایود، گزینه بسیار خوبی برای موهای ضخیم و تیره، به ویژه در ناحیه بیکینی محسوب می‌گردد. و مناسب‌ترین لیزر برای تیپ پوستی ۴ می‌باشد.

  

لیرز Nd:YAG

رفع موهای زائد توسط لیزر، با هدف گرفتن ماده‌ای در پوست بنام ملانین، که مسئولیت رنگدانه‌ها در مو را بر عهده دارند، عمل می‌کند. هر چه مو تیره‌تر باشد تجمع و تمرکز ملانین در پوست بالاتر خواهد بود.

زمانی که بیمار دارای میزان بالاتری از ملانین اپیدرمی است، جذب لیزر توسط هدف که ملانین مو می‌باشد، با اختلال روبرو شده و به جای آن توسط ملانین اپیدرمی پوست جذب می‌شود، البته این اتفاق لزوما به معنای عدم تاثیر لیزر نیست اما می‌تواند عوارضی همچون سوختگی، زخم، خراش و یا لکه‌های تیره (hyperpigmentation) بر روی پوست ایجاد نماید.

فن‌آوری لیرز ان-دی-یاگ Nd:YAG از طول موج بالاتری نسبت به انواع دیگر لیزرها بهره می‌گیرد که آنرا برای رفع موهای زائد در بیماران با پوست‌های تیره مناسب می‌سازد.

 

لیزر ترکیبی soprano ice platinum

لیزر ترکیبی soprano ice platinum نسل جدید سیستم حذف موهای زائد است. سوپرانو آیس توسط کلینیک‌های پیشرفته حذف موهای زائد و پزشکان پیشتاز در سراسر دنیا استفاده می‌شود.

دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم ترکیبی است از سه طول موج لیزر:

  • الکس ۷۵۵ نانومتر
  • دایود ۸۱۰ نانومتر
  • ان دیاگ ۱۰۶۴ نانومتر

تکنولوژی این دستگاه به این شکل است که روی قسمت‌های مختلف فولیکول مو تاثیر گذاشته و اثربخشی فوق‌العاده آن به صورت علمی آزمایش شده و توسط F.D.A آمریکا به تایید رسیده است.

تکنولوژی پیشرفته آیس، پوست را هنگام عملیات برای زمان طولانی‌تری خنک نگه می‌دارد و ریسک سوختن را پایین می‌آورد، این دستگاه نتیجه یک راه حل پیشرفته حذف مو زائد است که نتیجه بهتری برای هر نوع پوست اعم از تیره می‌دهد.

 

معرفی آی پی ال

آی پی ال intense pulse light  یعنی سیستم‌های  نور شدید پالسی. در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپ‌های زنون هستند که نور با چند طول موجی و non coherent ایجاد می‌کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می‌توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد. دستگاه IPL روش محبوبی جهت برداشتن موهای زائد و جوان‌سازی پوست و روشن نمودن لک‌های صورت و آثار سطحی جوش‌ها‌ می‌باشد. همانطور که گفتیم دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد. ارزانتر است و سریعتر عمل می‌کند. دستگاه IPL با پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، دست‌ها، پاها، پشت و … بصورت آرام و بی خطر استفاده می‌شود. پالس‌های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آنها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می‌شوند. دستگاه حذف موی IPL سریع و کاملا بدون درد است. عوارض جانبی کم است ولی می‌تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می‌شوند.  کاندیدهای مناسب جهت IPL افراد دارای پوست روشن و موی تیره می‌باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد. تعداد زیادی از مردم تجربه حذف موهای زائد به صورت کامل توسط این روش را دارند، اگر موها دوباره رشد کنند به صورت نازک و ظریف خواهند بود. آی پی ال ملایم، بی خطر است وطی دوتاسه جلسه ضایعات متعدد پوستی را می‌تواند درمان کند واساسا نیاز به مراقبت خاص ویا دوره نقاهت ندارد.

 

الکترولیز

الکترولیز روشی برای از بین بردن موهای زائد است که در آن، ریشه مو به وسیله جریان الکتریکی تخریب می‌شود. در این روش، سوزن خیلی نازکی به مجرای فولیکول مو وارد می‌‌شود و به سمت فولیکول پیش می‌‌رود تا به ریشه‌ی مو برسد. سپس جریان الکتریکی از طریق سوزن عبور و ریشه را تخریب می‌‌کند و مو را از بین می‌برد و به این ترتیب، مو به راحتی برداشته می‌‌شود.

در الکترولیز واقعی، از جریان گالوانیک استفاده می‌شود و این جریان، مو را از طریق فعل و انفعالات شیمیایی از بین می‌برد. امروزه در الکترولیزها، جریان الکتریکی با فرکانس تعدیل شده‌ی بالا را به کار می‌‌گیرند که مو را با الکتروکوآگولاسیون از بین می‌برد.

الکتروکوآگولاسیون این مزیت را دارد که از الکترولیز واقعی کمتر وقت می‌‌برد و لذا هر بار موی بیشتری را از بین می‌‌برد، اما با الکترولیز واقعی موارد رشد مجدد مو بعد از درمان، احتمالا خیلی پایین‌‌تر است.  یکی از مزایای الکترولیز این است که اگر درست انجام بگیرد، نتیجه ‌اش دائمی است، اما به هیچ وجه روش ایده‌‌ آلی نیست. معایبی نیز دارد که قبل از شروع درمان باید به دقت در نظر گرفته شوند.

الکترولیز روشی است کند، کسل ‌کننده و پرخرج که باید هر مو جداگانه تخریب شود. اگر موهای زائد زیادی دارید، برای رسیدن به نتیجه‌ی قابل ‌قبول، دو، سه یا چند سال درمان هفتگی یا دوهفته ‌یک بار لازم است. حتی درمان، چند ماه طول می‌کشد تا نواحی محدوده‌ی لب بالا و چانه موبرداری شود و به این جهت الکترولیز برای از بین بردن موهای نواحی بزرگ مثل بازو و ساق پا توصیه نمی‌‌شود. اما الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد سفید بسیار موثر است و استفاده از آن، برای از بین بردن این موها در نواحی چانه و زیر چانه توصیه می‌شود.

برای دربافت تمام خدمات  و آشنایی بیشتر با آن‌های می‌تواید به سایت آراکام مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *