پوست و مو, خدمات, درمان ترکهای ناشی از لاغری و بارداری

درمان ترک‌های ناشی از لاغری و بارداری

درمان ترک پوستی

برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می‌شوند. کلاژن پروتئینی است که به ایجاد حالت کش سانی پوست کمک می‌کند. اگر پوست به میزان کافی این پروتئین را نداشته باشد، به دلیل تغییرات به‌وجود‌آمده دچار ترک خوردگی می‌شود. علاوه‌بر افزایش وزن عوامل دیگری هم‌چون بارداری، جراحی کاشت سینه (پروتز)، بدن‌سازی، میزان بالای استروئيد (این میزان استروئید بر اثر استفاده از دارو یا برخی از بیماری‌ها به‌وجود می‌آید) و سندروم مارفان (نوعی بیماری‌ ژنتیکی است که بافت پوست را تضعیف می‌کند) نیز سبب ایجاد ترک های پوستی می‌شوند.

ترک‌های پوستی بیشتر در میان خانم‌ها و به‌ویژه در دوران بارداری شایع است. در دوران بارداری با بزرگ‌تر شدن جنین پوست کشیده می‌شود، هم‌چنین تغییرات هورمونی در این دوران، بافت پوست را ضعیف می‌کند و موجب ایجاد ترک‌های پوستی می‌شود. پوست هر اندامی که در دوران بارداری دچار افزایش حجم شده است درمعرض ترک‌خوردگی است. ممکن است این ترک‌ها با زایمان و کاهش وزن ناپدید شوند.

درمان ترک‌های ناشی از لاغری و بارداری

ترک‌های پوستی هم در زنان و هم در مردانی که مبتلا به چاقی هستند ایجاد می‌شود. حتی بدن‌سازهایی که چربی کمی دارند در قسمت‌هایی که ماهیچه‌ها بزرگ‌تر شده‌اند، ممکن است دچار ترک پوستی شوند.

این رگه‌های موج‌دار در پوست شما به رنگ‌های مختلف دیده می‌شوند. با گذشت زمان از قرمز به صورتی و بنفش مایل به آبی تغییر می‌کند و کوچک‌تر و کم‌رنگ‌تر می‌شوند. این ترک‌ها در بسیاری از قسمت‌ها همچون بازوها، پشت، سینه‌ها، باسن، ران‌ها، شکم و بالاتنه به‌وجود می‌آیند.

روش‌های رفع ترک‌ها

  • مزوتراپی
  • میکرونیدلینگ
  • RF فرکشنال
  • لیزر Ellipse
  • لیزر فرکشنال CO2

مزوتراپی

مزوتراپی از کلمه یونانی Meso به معنای میان و Therapeia به معنی درمان پزشکی می‌آید. مزوتراپی به زبان ساده تکنیک تزریق مکرر دارو با مقدار بسیار کم، در انواع لایه‌های پوست است. بدین طریق می‌توان با تزریق، نتایج درمانی مختلفی را به دست آورد. این روش که تا حدودی تهاجمی است با تزریق زیر یا داخل جلدی، مخلوطی از عصاره‌های گیاهی، مواد هومیوپاتیک، داروها، انواع آمینواسید‌ها، ویتامین‌ها (به ‌طور مثال ویتامین C برای روشن شدن پوست)، آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری و اسید هیالورونیک و سایر مواد حیاتی در مقادیر میکروسکوپی انجام می‌شود. از آنجایی‌ که پوست، عضله، غضروف، استخوان و بافت‌های نرم بدن از لایه مزودرم (میانی) منشأ گرفته‌اند این روش می‌تواند برای درمان بیماری‌های مربوط به این قسمت‌ها مفید باشد.

اگر قصد درمان ترک‌های پوستی با مزوتراپی را دارید،برای دریافت اطلاعات بیش‌تر مقاله مرتبط با آن را داخل سایت آراکام مطالعه کنید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ(Percutaneous Collagen Induction Therapy) که به درمان تحریک کلاژن سازی یا PCI نیز معروف است نوعی روش تحریک مکانیکال جهت ترمیم آسیب‌های ساختاری پوست است که منجر به بازسازی بافت آسیب دیده و تغییر یافته می‌گردد. هدف این درمان، بهبود ظاهر و عملکرد پوست می‌باشد. طی فرایند میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون‌ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌گردد.

وارد کردن سوزن‌ها به داخل پوست، باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد از فیبروبلاست‌ها، پلاکت‌های خونی و بهبود عملکرد فاکتورهای رشد alpha و Beta می‌گردد. این فرایند منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین توسط فیبروبلاست‌ها می‌شود. کراتینوسیت‌ها نیز به محل نیدلینگ در اپیدرم منتقل شده و در آنجا تکثیر می‌شوند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت اپیدرم می‌گردند.

در این روش نفوذ سوزن به داخل پوست می‌بایست به حدی باشد که خونریزی‌های ظریف داخل پوستی ایجاد گردد (pin point bleeding). در میکرونیدلینگ اپیدرم سوراخ می‌شود اما تخریب نمی‌شود، بنابراین اپی تلیال در مدت زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود.

 

RF فرکشنال

RF فرکشنال سیستمی است که گاهی به آن MFR که مخففMicroneedle Fractional RF  هم می‌گویند، به این صورت عمل میکند که سوزن‌های بسیار ظریف وارد پوست می‌شود که بین آنها امواج رادیویی مبادله می‌شود این مساله باعث ایجاد گرما در بخش درم پوست شده که این گرما باعث ایجاد کلاژن جدید و اتقباض کلاژن‌های قدیمی می‌شود. کلمه فرکشنال به معنی بخش و قسمت می‌باشد به این معنی که فقط بخش‌هایی از پوست حرارت میبیند و بخش عمده‌ای در معرض حرارت قرار نمی‌گیرد. این مساله باعث میشود که عوارض آر اف فرکشنال کمتر شود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام خدمات ار اف مقاله مرتبط به آن که در رابطه با مزایا و فواید ار اف فرکشنال است را مطالعه کنید.

لیزر فرکشنال CO2

لیزر CO2 فرکشنال در واقع نسل جدید لیزرهای CO2 است که با وجود داشتن تمامی مزایای لیزرهای قدیمی و بلکه بیشتر از آن، عوارض آنها را ندارد. باید گفت لیزر CO2 بیش از دو دهه بود که به عنوان بهترین روش برای درمان غیرجراحی چروک‌ها و چاله‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

لیزر فرکشنال روش نوینی در جوانسازی پوست، بازسازی پوست و تحریک ساختن رشته‌های کلاژن می‌باشد که سبب افزایش قوام و سفتی پوست شده و چروک‌های ریز پوست را از بین می‌برد. با استفاده از این روش امکان بهبود و درمان جای زخم‌های مختلف نیز وجود دارد.

برای اطلاعات در رابطه با نحوه عملکرد و تاثیزات لیزر CO2 فرکشنال  مقاله‌ای که در سایت آراکام است را مطالعه کنید.

هم‌چنین می‌توانید برای دریافت تمامی خدمات نام برده به سایت آرا کام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *