پوست و مو, خدمات, درمان جای انواع جوش

درمان جای انواع جوش

هنگامی که پوست، در اثر سرباز کردن، دست‌کاری یا فشردن جوش آسیب می‌بیند، بدن به عنوان بخشی از فرایند رفع جوش صورت، شروع به تولید کلاژن اضافی (فیبرهای پروتئینی که به‌طورمعمول در لایه دوم پوست یافت می‌شوند) می‌کند و آسیب بیشتر، منجر به تولید کلاژن بیشتری می‌شود. دست‌کاری و فشردن جوش‌ها منجر به التهاب بیشتر و آسیب‌های بعدی می‌شود، به‌طوری‌که در اثر آن دوباره کلاژن بیشتری تولید خواهد شد و درنتیجه جای زخم برجسته‌تر می‌شود.

جای جوش معمولا به صورت چاله ها، بافت‌های ناهموار و منافذ پوستی پر شده دیده می‌شود. جای جوش خفیف، خود به خود درمان می‌شود، در حالی که جای جوش عمیق، ممکن است برای تمام عمر باقی بمانند. جای جوش یا اسکارهایی که وارث آکنه هستند را می‌توان با روش‌های گوناگون درمان کرد.

درمان جای جوش

روش‌های درمان جای جوش

  • میکرونیدلینگ
  • میکرودرم
  • هیدرودرمی
  • هایفوتراپی
  • RF فرکشنال
  • لیزر Ellipse
  • لیزر فرکشنال CO2

 

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ(Percutaneous Collagen Induction Therapy) که به درمان تحریک کلاژن سازی یا PCI نیز معروف است نوعی روش تحریک مکانیکال جهت ترمیم آسیب‌های ساختاری پوست است که منجر به بازسازی بافت آسیب دیده و تغییر یافته می‌گردد. هدف این درمان، بهبود ظاهر و عملکرد پوست می‌باشد.

طی فرایند میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون‌ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌گردد.

وارد کردن سوزن‌ها به داخل پوست، باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد از فیبروبلاست‌ها، پلاکت‌های خونی و بهبود عملکرد فاکتورهای رشد alpha و Beta می‌گردد. این فرایند منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین توسط فیبروبلاست‌ها می‌شود. کراتینوسیت‌ها نیز به محل نیدلینگ در اپیدرم منتقل شده و در آنجا تکثیر می‌شوند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت اپیدرم می‌گردند.

در این روش نفوذ سوزن به داخل پوست می‌بایست به حدی باشد که خونریزی‌های ظریف داخل پوستی ایجاد گردد (pin point bleeding) .در میکرونیدلینگ اپیدرم سوراخ می‌شود اما تخریب نمی‌شود، بنابراین اپی تلیال در مدت زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر و دریافت اطلاعات درباره مزایا و کاربرد میکرونیدیلینگ پوست می‌توانید مقاله مربوط به آن را بخوانید.

 

میکرودرم

میکرودرم ابریژن، راهکاری برای لایه‌برداری سطح خشک پوست و سلول‌های مرده‌ی آن است. با میکرودرم می‌توانید پوست صاف و زیباتری داشته باشید. بنابه گفته‌ی متخصصان، این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که روی پوست خود خطوط باریک یا رنگ‌دانه‌های ناهموار یا منافذ پوستی مسدود دارند. میکرودرم ابریژن روشی برای لایه برداری پوست، رفع چین و چروک، رفع کک و مک و کلیه لک‌های غیر مادرزادی، رفع جای جوش، کاهش سوراخ‌های ریز پوست و منافذ پوستی، جوانسازی و شفاف‌سازی پوست، براق کنندگی و برگشت خاصیت کشسانی پوست، خارج کردن جوش‌های سرسیاه و سر سفید از پوست استفاده می‌شود. معمولا در این روش یک پاکسازی پوست نیز انجام می‌گردد. از این روش می‌توان برای مشکلات ذکر شده در نواحی صورت، گردن، ناحیه دکلته، قفسه سینه، پشت، بازوها و ران ها استفاده نمود.

 

هیدرودرمی

هیدرودرمی از کلمه “هیدرات” به معنی”چیزی که باعث مرطوب شدن می‌شود” گرفته شده است، یعنی پوست به صورت کامل در طی فرایند، آب رسانی می‌شود. در این روش  ژل آبرسان را که بر روی پوست زده شده از طریق نازل دستی کوچک دستگاه هیدرودمی ماساژ داده تا ژل آبرسان جذب پوست شود. به طور حتم با این روش بهترین آبرسانی به پوست خود را تجربه خواهید کرد. هيدودرمی ظاهر خطوط ريز، چین‌وچروک‌ها، تغيير رنگ پوست مانند لکه‌های قهوه‌ای ناشی از افزايش سن، منافذ متراکم و بزرگ را بهبود می‌بخشد.

 

هایفوتراپی

در هایفوتراپی از انرژی مافوق صوت (اولتراسوند) برای نفوذ عمقی در زیر لایه پوست و چربی صورت استفاده می‌شود تا بافت پیوندی به شیوه‌ای ملایم و موثر هدف قرار داده شود. انرژی تولید شده، پوست ناحیه مورد نظر را به صورت کنترل شده و در حد پایین گرم می‌کند. این حرارت سلول‌ها را به تولید کلاژن تحریک می‌کند و باعث جوانسازی بافت می‌شود. پوست بالغ پس از فقط یک جلسه هایفوتراپی دوباره مانند زمان جوانی شروع به فعالیت می‌کند. پس از سپری شدن چند ماه از درمان، پوست صاف‌تر، سفت‌تر و روشن‌تر می‌شود. چشم‌ها جوان‌تر و بازتر به نظر می‌رسد، ابروها بالاتر می‌رود، چین و چروک‌ها و خطوط روی صورت صاف و منافذ کمتر می‌شود. پوست به دلیل بازیابی خاصیت ارتجاعی، نرم‌تر و منعطف‌تر می‌شود. لیفت ناشی از هایفوتراپی طبیعی است و نتیجه تحریک لایه‌های نگهدارنده ساختاری عمقی پوست است. لیفت و کشیده شدن پوست صورت به مرور زمان صورت می‌گیرد و نتایج حاصله برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

برای دریافت اطلاعات در رابطه با مزایا و معایب هایفو تراپی صورت می‌توانی مقاله مرتبت با آن را مطالعه کنید.

 

RF فرکشنال

RF فرکشنال سیستمی است که گاهی به آن MFR که مخففMicroneedle Fractional RF  هم می‌گویند، به این صورت عمل میکند که سوزن‌های بسیار ظریف وارد پوست می‌شود که بین آنها امواج رادیویی مبادله می‌شود این مساله باعث ایجاد گرما در بخش درم پوست شده که این گرما باعث ایجاد کلاژن جدید و اتقباض کلاژن‌های قدیمی می‌شود. کلمه فرکشنال به معنی بخش و قسمت می‌باشد به این معنی که فقط بخش‌هایی از پوست حرارت میبیند و بخش عمده‌ای در معرض حرارت قرار نمی‌گیرد. این مساله باعث میشود که عوارض آر اف فرکشنال کمتر شود.

 

لیزر فرکشنال CO2

لیزر CO2 فرکشنال در واقع نسل جدید لیزرهای CO2 است که با وجود داشتن تمامی مزایای لیزرهای قدیمی و بلکه بیشتر از آن، عوارض آنها را ندارد. باید گفت لیزر CO2 بیش از دو دهه بود که به عنوان بهترین روش برای درمان غیرجراحی چروک‌ها و چاله‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

لیزر فرکشنال روش نوینی در جوانسازی پوست، بازسازی پوست و تحریک ساختن رشته‌های کلاژن می‌باشد که سبب افزایش قوام و سفتی پوست شده و چروک‌های ریز پوست را از بین می‌برد. با استفاده از این روش امکان بهبود و درمان جای زخم‌های مختلف نیز وجود دارد.

 برای دریافت تمامی خدمات و رزرو وقت می‌توانید به سایت آرا کام مراجعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *