سوالات متداول

سوالات درباره لیزر موهای زائد

لیزر موای زائد

لیزر موهای زائد بر روی کدام قسمتهای بدن موثرتر است؟
لیزر موهای زائد میتواند بر روی تمام بدن مورد استفاده قرار گیرد اما در مناطق ساعد، ساق و زیر بغل موثرتر است.

 

لیزر موهای زائد برای چه کسانی بهتر هستند؟
این روش برای افرادی که دارای موهای تیره و پوست روشن هستند، بهترین اثر را دارد.

 

دوره درمان لیزر موهای زائد چقدر است؟
لیزر معمولا در طول ۶ تا ۸ جلسه درمانی میتواند بخش زیادی از موهای بدن را از بین ببرد و تراکم مو در ناحیه مورد نظر را کاهش دهد، اگر چه میزان اثر لیزر موهای زائد از هر فرد تا فرد دیگر میتواند متفاوت باشد ولی نتایج و درصد موفقیت کسب شده از آن نشان میدهد که این روش میتواند خلاصی از دست موهای زائد را ممکن سازد.

 

آیا واقعا نیاز به حضور در تمام جلسات دارید؟
موهای بدن در دورههای مختلف رشد میکنند و پس از آن رشد آنها متوقف میشود. لیزر تنها بر روی آن دسته از موهایی موثر است که در مرحله رشد خود قرار دارند و در واقع موهایی که دیگر رشدشان متوقف شده است در برابر لیزر هیچ آسیبی نمیبینند. چرخه رشد و مرگ مو ممکن است طی چند هفته اتفاق بیفتد. پس از آن مو به دوره استراحت وارد میشود که این دوره خود میتواند تا ۲۴ هفته به طول انجامد. طول مدت این دوره در بخشهای مختلف بدن متفاوت است. به همین دلیل داشتن برنامه زمانی دقیق و منظم برای انجام لیزر بسیار حائز اهمیت است تا به این صورت بتوان تا جای ممکن حداکثر موهای در حال رشد را توسط لیزر از بین ببرد.

 

آیا پس از لیزر امکان برگشت و رشد دوباره مو وجود دارد؟
حتی پس از لیزر، گاهی موها دوباره رشد میکنند. ممکن است باز هم نیاز به انجام جلسات درمانی دورهای بلند مدت برای حفظ اثر بخشی لیزر موهای زائد وجود داشته باشد. به طور مثال موهای زیر بغل در طول یک دوره ۵ ماهه چرخه رشد خود را کامل میکنند و دوره رشد برای موهای پا در حدود ۱۲ ماه به طول میانجامد.
از علل دیگری که انجام چندین جلسه را به یک امر ضروری برای رسیدن به حداکثر اثر گذاری تبدیل میکند، بحث هورمونهای بدن است. به طور مثال بالای لبها یا چانه و بیکینی بیشتر از بخشهای دیگر بدن مانند پاها یا زیر بغل تحت فرمان هومونهای بدن هستند.
این بدان معنی است که این نواحی ممکن است نیازمند انجام جلسات بیشتر باشد. چرا که به دلیل فعالیتهای هورمونی در زمان انجام درمان فعالیت موهای آن نواحی ممکن است بیشتر یا کمتر از بخشهای دیگر بدن باشد.

 

آیا میتوانید به صورت دائمی از موها خلاص شوید؟
دائمی به معنای همیشه است. هنگامی که به حذف دائمی موها اشاره میکنیم، به معنی عدم رشد دوباره مو میباشد. به طور متوسط، لیزر موهای زائد ۷۰٪ تا ۸۰٪ باعث کاهش دائمی مو در مناطق تحت درمان میشود. پس از آسیب رسیدن به فولیکولها، امکان رشد موهای جدید وجود ندارد. انجام یک یا دو جلسه درمانی به صورت سالانه میتواند به داشتن پوستی بدون مو کمک کند. با این حال، حتی الکترولیز ۱۰۰٪ دائمی نیست.

 

جلسه لیزر موهای زائد چه مدت طول میکشد؟
زمان درمان به اندازه منطقه درمان و روش مورد استفاده بستگی دارد. ناحیه کوچکی مانند بالای لب ممکن است پنج دقیقه طول بکشد، در حالی که یک منطقه بزرگ مانند پاها ممکن است نیم ساعت طول بکشد.

 

چندین جلسه برای لیزر موهای زائد مورد نیاز است؟
معمولا ۶ تا ۸ جلسه برای لیزر موهای زائد مورد نیاز است. در این جلسات حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از موهای فعال از بین میروند. سپس یک یا دو جلسه درمانی به صورت سالانه میتواند بسته به منطقه تحت درمان، باید لیزر انجام شود.

 

لیزر موهای زائد هر چند وقت باید انجام شود؟
برای تاثیر لیزر موهای زائد، لیزر باید در طول مرحله فعال رشد، انجام شود. انجام لیزر هر ۴ هفته باعث میشود شانس درمان فولیکولهای مو در منطقه، در طول مرحله فعال، بیشتر شود.

 

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟
اکثر بیماران درد لیزر را مانند درد سوزن توصیف میکنند. به عنوان مثال، لیزر موهای زائد در ناحیه پشت و صورت درد بیشتری دارد و منطقه زیر بغل و بیکینی نیز منطقه حساسی است.

 

کدام داروها را باید قبل از لیزر متوقف کنید؟
هر گونه داروئی که حساسیت به نور داشته باشد باید حداقل یک هفته قبل از درمان متوقف شود و همچنین راکوتان و اکثر آنتیبیوتیکهایی که حساسیت به نور دارند. بیماران نباید از مراقبتهای پوستی با فعالان قوی مانند رتینوئید و اسیدهای هیدروکسیل (لایه بردار) استفاده کنند، این ترکیبات باعث آسیبپذیر شدن پوست در برابر خورشید و تحریک در طول دوره درمان میشوند. اگر مطمئن نیستید که داروی شما میتواند با لیزر تداخل داشته باشد، با دکتر خود مشورت کنید.

 

آیا لازم است قبل از لیزر موهای زائد، بدن را شیو کنید؟
۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از درمان باید منطقه را با یک تیغ اصلاح کنید. اصلاح با تیغ باعث میشود لیزر بتواند فولیکولها را پیدا کند. توی دوران درمانی با لیزر بهتر است از وکس و اپیلاسیون استفاده نشود.

 

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟
عوارض جانبی رایج لیزر عبارتند از: التهاب پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم بعد از لیزر امکان پذیر است.

 

نتایج لیزر موهای زائد از چه زمانی دیده میشود؟
چرخه رشد و مرگ مو ممکن است طی چند هفته اتفاق بیفتد. پس از آن مو به دوره استراحت وارد می‌شود که این دوره خود می‌تواند تا ۲۴ هفته به طول انجامد. طول مدت این دوره در بخش‌های مختلف بدن متفاوت است.

 

آیا امکان سرطان پوست پس از لیزر موهای زائد وجود دارد؟
در حال حاضر هیچ تحقیقی، ایجاد سرطان در اثر لیزر را نشان نداده است. اما برخی از خطرات مانند قرمزی، زخم و تغییر رنگ در منطقه تحت درمان وجود دارد.

 

بعد از لیزر موهای زائد چه قدر زمان نیاز دارید تا بتوانید اصلاح کنید؟
پس از لیزر، باید ۱۰ روز صبر کنید سپس با تیغ اصلاح کنید.

 

آیا لیزر موهای زائد برای پوست‌های تیره و برنزه نیز کاربرد دارد؟
شما می توانید با انتخاب یک لیزر مناسب، موهای زائد خود را درمان کنید. برای این تیپ پوست انتخاب لیزر ان-دی-یاگ و دایود مناسب است.

 

آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی خطر دارد؟
انجام لیزر در دوران شیردهی ممنوع نیست ولی بهتر است انجام آن به بعد از دوران شیردهی موکول شود زیرا اولا داروهای بیحسی مورد استفاده، امکان دارد به شیرمادر وارد شود و ثانیا تغییرات هورمونی زمان شیردهی ممکن است سبب پرمویی در برخی از خانمها شود. همچنین بهتر است هر عملی که منجر به اضطراب مادر و در نتیجه، کاهش شیردهی میشود به تاخیر بیفتد.

 

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری میشود؟
لیزر موهای زائد در منطقه بیکینی باعث ناباروری نمیشود. لیزر مورد استفاده کمتر از یک میلیمتر به داخل پوست نفوذ میکند، بنابراین هیچ راهی برای رسیدن به تخمدانها وجود ندارد.

 

آیا لیزر موهای زائد باعث سفید شدن مو میشود؟
اگر خیلی بدشانس باشید بله لیزر ممکنه باعث از بین رفتن رنگدانههای مو شود و موهای زائد را سفید کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *