لیزر موهای زائد | معرفی دستگاه ها، کاربرد، مزایا، عوارض احتمالی و قیمتها

  • کندلا (الکساندرایت)
  • سوپرانو آیس پلاتینیوم (الکساندرایت، دایود، اندی یاگ)

لیزر موهای زائد دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو‌های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر، انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود. تولید مو در چند فاز یا مرحله انجام می‌گیرد که شامل رشد (آناژن)، توقف (کاتاژن)، آرامگیری (تلوژن) می‌باشد. سلول‌های ساقه مسئول تولید مو هستند. شکل فولیکول مو بر روی شکل مو و بافت مو تأثیر می‌گذارد.

لیزر موهای زائد در بهترین کلینیک، قیمت لیزر هر ناحیه در سال 1401

به طور کلی ۶ نوع تیپ پوستی وجود دارد که هرکدام جهت لیزر موهای زائد نیاز به استفاده از یک نوع اشعه مناسب دارد تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

تیپ پوستی ۱

رنگ پوست سفید گچی، موهای بور یا قرمز، چشم‌ها آبی روشن، این پوست در مقابل آفتاب می‌سوزد و نباید آفتاب بگیرد چون برنزه نمی‌شود. برای این تیپ پوست بهترین انتخاب لیزر الکساندرایت می‌باشد، لیزر دایود انتخاب مناسب است، لیزر آی پی ال انتخاب نامناسب و لیزر ان-دی-یاگ انتخاب کاملا

غلطی است.

تیپ پوستی ۲

رنگ پوست سفید، موها بور یا قرمز، چشم‌ها آبی، سبز یا عسلی، معمولا در مقابل آفتاب می‌سوزد و کمی برنزه می‌شود. برای این تیپ پوست انتخاب لیزر الکساندرایت و دایود مناسب است، لیزر آی پی ال انتخاب نامناسب و لیزر ان-دی-یاگ انتخاب کاملا غلطی برای رفع موهای زائد است.

تیپ پوستی ۳

رنگ پوست گندمی، موها و چشم ها هر رنگی می‌تواند باشد، گاهی مقابل آفتاب دچار سوختگی خفیف می‌شود و معمولا برنزه می‌شود. برای این تیپ پوست انتخاب لیزر الکساندرایت و دایود مناسب است، لیزر آی پی ال انتخاب نامناسب و لیزر ان-دی-یاگ انتخاب کاملا غلطی است.

تیپ پوستی ۴

رنگ پوست سبزه روشن یا مدیترانه‌ای، رنگ مو و چشم‌ها تیره، به ندرت مقابل آفتاب می‌سوزند و به خوبی برنزه می‌شود. برای این تیپ پوست بهترین انتخاب لیزر دایود می‌باشد، لیزر الکساندرایت انتخاب مناسب است، انتخاب لیزر ان-دی-یاگ نامناسب و لیزر آی پی ال انتخاب کاملا غلطی است.

تیپ پوستی ۵

رنگ پوست سبزه تیره خاورمیانه‌ای، رنگ موها و چشم‌ها تیره، به راحتی آفتاب می گیرد و برنزه می‌شود و به ندرت می‌سوزد. برای این تیپ پوست انتخاب لیزر ان-دی-یاگ و دایود مناسب است، لیزر آی پی ال و الکساندرایت انتخاب نامناسب است.

تیپ پوستی ۶

رنگ پوست قهوه‌ای بسیار تیره مایل به سیاه، موها و چشم بسیار تیره، در مقابل آفتاب دچار سوختگی نمی‌شود. برای این تیپ پوست بهترین انتخاب لیزر ان-دی-یاگ می‌باشد، لیزر دایود انتخاب مناسب است، لیزر آی پی ال انتخاب نامناسب و لیزر الکساندرایت انتخاب کاملا غلطی است.

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتری، طول موج کوتاه تری به نسبت لیزر دایود دارد. طول موج کوتاه تر، درمان را برای پوست‌های روشن‌تر به نسبت پوست تیره، موثرتر می‌سازد. از آن جایی که لیزر الکساندرایت از اندازه بزرگ تری برخوردار است، موجب می‌شود نواحی بزرگ‌تر سریع تر درمان

شود.

لیزر دایود

لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ یا ۸۱۰ نانومتری عمل می‌کند. این طول موج بالاتر، این امکان را به متخصص می‌دهد که به عمق بیشتری از پوست نفوذ کند تا از آسیب رسیدن به ملانین موجود در اپیدرم پوست جلوگیری به عمل آورد و به طور مستقیم، فقط فولیکول مو را مورد هدف قرار دهد.

از لحاظ علمی، طول موج بلندتر کمک می‌کند از آسیب‌های پوستی و تغییرات رنگ دانه‌ای که در انواع لیزر با طول موج کوتاه‌تر حاصل می‌گردد، پیشگیری شود. لیزر دایود، گزینه بسیار خوبی برای موهای ضخیم و تیره، به ویژه در ناحیه بیکینی محسوب می‌گردد.

لیزر ان دی یاگ

لیزر ان دی یاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، از طول موج بالاتری نسبت به انواع دیگر لیزرها بهره میگیرد، که آنرا برای رفع موهای زائد برای پوست‌های سبزه و تیره و نواحی تیره طراحی کرده اند و می‌توان این نواحی را با توان بالاتری لیزر کرد.

نتیجه تمامی تحقیقاتی که در مورد تاثیرگذاری و ایمنی لیرز Nd:YAG صورت پذیرفته مثبت بوده. البته در هر تحقیقی مواردی از عوارض جانبی مشاهده گردیده که جزئی و موقتی بوده است. به عبارت دیگر، استفاده از آن برای پوست‌های تیره هم ایمن و هم بسیار تاثیر گذار است.

معرفی نواحی لیزر بدن بانوان

معرفی نواحی لیزر بدن بانوان

لیست قیمت خدمات لیزر موهای زائد کل بدن بانوان

معرفی نواحی لیزر بدن آقایان

معرفی نواحی لیزر بدن اقایان

لیست قیمت خدمات لیزر موهای زائد کل بدن آقایان