پوست و مو, خدمات, لیفت و رفع چین و چروک صورت، ابرو، پیشانی

لیفت و رفع چین و چروک صورت، ابرو و پیشانی

لیفت و رفع چین و چروک صورت ابرو و پیشانی

با افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی و استحکام مناسب خود را به دلیل کاهش قدرت عضلاتی و میزان تجمع چربی زیر پوست از دست میدهد که سبب بروز چین و چروک در صورت و فرورفتگی در ابرو و گونه ها می‌گردد. از دیگر عواملی که به لیفت صورت می انجامد، می توان به لاغری، تابش بیش از حد نور خورشید، مصرف دخانیات و الکل اشاره کرد که در تغییرات چین و چروک صورت تاثیرگذار هستند. در همین راستا لیفت صورت برای افراد دارای افتادگی پوست، چین و چروک در برجستگی گونه ها، افراد دارای افتادگی در قسمت گردن یا دارای خطوط عمیق در کناره‌های بینی، لب و پیشانی توصیه می‌شود.

لیفت صورت روش کشیدن پوست های اضافی برای جوانسازی صورت می باشد که می تواند شامل بالا کشیدن ابروها، رفع افتادگی پلک‌ها، زاویه دار کردن فک، مشخص کردن خط فک، رفع افتادگی غبغب و افتادگی پایین صورت و … باشد که سبب شادابی و جوان تر نشان دادن پوست شما شود.

لیفت و رفع چین و چروک صورت

انواع لیفت و رفع چین و چروک صورت

  • تزریق بوتاکس
  • تزریق ژل
  • نخ
  • مزوتراپی
  • میکرونیدلینگ
  • اولتراسونیک
  • هایفوتراپی
  • RF فرکشنال
  • پلاسما جت

 

تزریق بوتاکس

بوتاکس در واقع سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که با مهار آزادسازی استیل کولین در محل اتصال عصب و عضله باعث شل و ضعیف شدن عضلاتی می‌شود که انقباض آنها موقع خندیدن و اخم کردن و…، با گذشت زمان باعث ایجاد چروک‌های فعال یا دینامیک می‌شود.

با استفاده از اثر بوتاکس و شل شدن عضلات، خطوط ناشی از افزایش فعالیت عضله از بین رفته و طرح صورت و گردن تغییر یافته و چروک ناشی از انقباض عضلات صاف می‌گردد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که چروک‌های غیرفعال یا استاتیک که ناشی از تغییر در محتوای کلاژن لایه زیرین پوست است و در اثر گذشت سن و تابش آفتاب به وجود می‌آید، تحت تاثیر بوتاکس قرار نمی‌گیرد. تزریق بوتاکس در واقع روشی آرام و کم دردسر و غیرجراحی برای رفع چین و چروک صورت و گردن است.

 

تزریق ژل

تزریق ژل روشی غیرتهاجمی و سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در صورت از جمله بازگرداندن و افزایش حجم صورت، افزایش حجم لب‌ها، کاهش چین و چروک و خطوط اخم و خنده و… است. یکی از تکنیک‌های غیر جراحی برای حذف کردن این خطوط و بازگرداندن حجم و احساس پری صورت استفاده از حجم‌دهنده‌های تزریقی است. ژل‌ها موادی هستند که در داخل پوست تزریق شده و موجب افزایش حجم و بنابراین صاف کردن چین و چروک‌ها، برجسته کردن لب‌ها و کاهش عمق فرورفتگی‌های صورت می‌شوند. این درمان‌ها دائمی نیستند و نیازمند تکرار می‌باشند. گاهی فیلرها (ژل) همراه با سایر درمان‌های جوانسازی صورت مثل تزریق بوتاکس استفاده می‌شوند. استفاده از حجم‌دهنده‌های تزریقی ممکن است نیاز به همراهی با سایر روش‌های زیبایی صورت مانند جراحی کشیدن پوست صورت و بالا کشیدن ابرو و یا روش‌های دیگر داشته باشد. جراح شما با ارزیابی نیازهای شما یک یا چند درمان مورد نیاز شما را توصیه خواهد کرد.

 

نخ

لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های جدید درمانی زیبایی و جوانسازی صورت می‌باشد. در این روش پوست صورت به آرامی توسط نخ‌هایی که در زیر پوست صورت گذاشته می‌شوند، سفت و کشیده شده و پوست جوان‌تر به نظر می‌آید.

این روشی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت است و در حال حاضر از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. ماده هیالورونیک اسید نقش اساسی را در ترمیم علائم پیری پوست صورت ایفا می‌کند.  در همین راستا لیفت صورت با نخ‌هایی که از جنس هیالورونیک اسید هستند (مانند نخ سیلوئت) به جراح کمک می‌کند که با بهره‌گیری از آنها قسمت‌هایی از صورت را که علائم پیری دارند ترمیم کند.

لیفت صورت با نخ نیاز به برش جراحی ندارد و در عین حال در زمان ماندگاری در پوست باعث تحریک سنتز کلاژن در بافت‌های صورت می‌شود. در مجموع لیفت با نخ یکی از روش‌های جوانسازی صورت در دسته‌بندی غیر جراحی و غیر تهاجمی می‌باشد که علاوه بر جابجایی بافت‌های نرم صورت به محل اولیه خود، باعث ساخت کلاژن و باز گرداندن حجم از دست رفته صورت، توسط بافت‌های طبیعی صورت می‌شود.

 

مزوتراپی

مزوتراپی از کلمه یونانی Meso به معنای میان و Therapeia به معنی درمان پزشکی می‌آید. مزوتراپی به زبان ساده تکنیک تزریق مکرر دارو با مقدار بسیار کم، در انواع لایه‌های پوست است. بدین طریق می‌توان با تزریق، نتایج درمانی مختلفی را به دست آورد. این روش که تا حدودی تهاجمی است با تزریق زیر یا داخل جلدی، مخلوطی از عصاره‌های گیاهی، مواد هومیوپاتیک، داروها، انواع آمینواسید‌ها، ویتامین‌ها (به ‌طور مثال ویتامین C برای روشن شدن پوست)، آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری و اسید هیالورونیک و سایر مواد حیاتی در مقادیر میکروسکوپی انجام می‌شود. از آنجایی‌ که پوست، عضله، غضروف، استخوان و بافت‌های نرم بدن از لایه مزودرم (میانی) منشأ گرفته‌اند این روش می‌تواند برای درمان بیماری‌های مربوط به این قسمت‌ها مفید باشد.

 

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ(Percutaneous Collagen Induction Therapy) که به درمان تحریک کلاژن سازی یا PCI نیز معروف است نوعی روش تحریک مکانیکال جهت ترمیم آسیب‌های ساختاری پوست است که منجر به بازسازی بافت آسیب دیده و تغییر یافته می‌گردد. هدف این درمان، بهبود ظاهر و عملکرد پوست می‌باشد. طی فرایند میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون‌ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌گردد.

وارد کردن سوزن‌ها به داخل پوست، باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد از فیبروبلاست‌ها، پلاکت‌های خونی و بهبود عملکرد فاکتورهای رشد alpha و Beta می‌گردد. این فرایند منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین توسط فیبروبلاست‌ها می‌شود. کراتینوسیت‌ها نیز به محل نیدلینگ در اپیدرم منتقل شده و در آنجا تکثیر می‌شوند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت اپیدرم می‌گردند.

در این روش نفوذ سوزن به داخل پوست می‌بایست به حدی باشد که خونریزی‌های ظریف داخل پوستی ایجاد گردد (pin point bleeding) .در میکرونیدلینگ اپیدرم سوراخ می‌شود اما تخریب نمی‌شود، بنابراین اپی تلیال در مدت زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود.

 

اولتراسونیک

دستگاه اولتراسونیک بر روی صورت، از فناوری امواج صوتی سطح بالا برای نفوذ به لایه‌های زیرین سطح پوست و بهبود نفوذ محصولات محافظت پوستی و تسریع ترمیم و احیای سلول‌ها، تونینگ عضلات، بهبود گردش خون، کاهش و کمرنگ سازی چین و چروک های ریز، سفت کردن پوست شل، از بین بردن پف یا افتادگی پلک‌ها، کاهش ظاهر سلولیتی پوست، بهبود آکنه، مسدود کردن منافذ بزرگ، کمرنگ کردن سیاهی زیر چشم‌ها، کک و مک و لکه‌های ناشی از پیری و حتی از بین بردن جای زخم استفاده می‌شود.

 

هایفوتراپی

در هایفوتراپی از انرژی مافوق صوت (اولتراسوند) برای نفوذ عمقی در زیر لایه پوست و چربی صورت استفاده می‌شود تا بافت پیوندی به شیوه‌ای ملایم و موثر هدف قرار داده شود. انرژی تولید شده، پوست ناحیه مورد نظر را به صورت کنترل شده و در حد پایین گرم می‌کند. این حرارت سلول‌ها را به تولید کلاژن تحریک می‌کند و باعث جوانسازی بافت می‌شود. پوست بالغ پس از فقط یک جلسه هایفوتراپی دوباره مانند زمان جوانی شروع به فعالیت می‌کند. پس از سپری شدن چند ماه از درمان، پوست صاف‌تر، سفت‌تر و روشن‌تر می‌شود. چشم‌ها جوان‌تر و بازتر به نظر می‌رسد، ابروها بالاتر می‌رود، چین و چروک‌ها و خطوط روی صورت صاف و منافذ کمتر می‌شود. پوست به دلیل بازیابی خاصیت ارتجاعی، نرم‌تر و منعطف‌تر می‌شود. لیفت ناشی از هایفوتراپی طبیعی است و نتیجه تحریک لایه‌های نگهدارنده ساختاری عمقی پوست است. لیفت و کشیده شدن پوست صورت به مرور زمان صورت می‌گیرد و نتایج حاصله برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

 

RF فرکشنال

RF فرکشنال سیستمی است که گاهی به آن MFR که مخففMicroneedle Fractional RF  هم می‌گویند، به این صورت عمل میکند که سوزن‌های بسیار ظریف وارد پوست می‌شود که بین آنها امواج رادیویی مبادله می‌شود این مساله باعث ایجاد گرما در بخش درم پوست شده که این گرما باعث ایجاد کلاژن جدید و اتقباض کلاژن‌های قدیمی می‌شود. کلمه فرکشنال به معنی بخش و قسمت می‌باشد به این معنی که فقط بخش‌هایی از پوست حرارت میبیند و بخش عمده‌ای در معرض حرارت قرار نمی‌گیرد. این مساله باعث میشود که عوارض آر اف فرکشنال کمتر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *