پوست و مو, مقالات و دانستنی ها

پلاسما جت و کاربردهای آن

پلاسماجت

پلاسما جت یک تکنولوژی انقلابی برای سفت کردن پوست با استفاده از پلاسما برای تحریک و منقبض کردن پوست است و باعث سفت شدن پوست و بالا رفتن (لیفت) آن می‌شود.

 

پلاسما چیست؟

پلاسما یکی از چهار حالت اصلی ماده بوده و سایر حالتهای ماده شامل جامد، مایع و گاز می‌باشد. پلاسما برخلاف سایر حالات دیگر خصوصیاتی خاص دارد. پلاسما از یونیزاسیون گازهای جوی (هوایی) تشکیل شده است، که این گاز یونیزه شده که از یون‌ها و الکترون‌ها تشکیل شده است، که با جداسازی الکترون‌ها از پوسته الکترونی اتم‌های گاز یا پارگی مولکول (یونیزاسیون) ایجاد می‌شود.

 

پلاسما جت به عنوان سفت کننده پوست چگونه عمل میکند؟

هندپیس پلاسما جت در زمانیکه دستگاه بر روی پوست کشیده می‌شود باعث ایجاد یونیزاسیون شده که متعاقبا واکنشی را در بافت ایجاد می‌کند.

جریان انرژی پلاسما، تشکیل کلاژن جدید را تحریک می‌کند که باعث تحریک فیبرهای الاستین شده و پوست آسیب دیده را بهبود می‌بخشد،که این کار چین و چروک‌ها را کاهش داده و سطح پوست را صاف می‌کند.

این روش درمانی شامل برش، تزریق و یا از بین بردن پوست یا بافت نیست. این روش برای درمان نواحی کوچک پوست که به شدت خط دارند مانند پلک بالا و پایین چشم، خط خنده در اطراف دهان و در اطراف ناف شکم مفید می‌باشد.

 

درمان با پلاسما جت چقدر درد دارد؟

قبل از شروع انجام پلاسما جت از بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود. بنابراین درد ناشی از درمان باید به حداقل برسد. ممکن است درد خفیفی در طول روند بهبودی وجود داشته باشد که می‌توان آن را از طریق داروهای تجویز شده تسکین داد.

 

آیا پلاسما جت عوارض جانبی دارد؟

عوارض جانبی، فوری و بدیهی بوده و شامل تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان به مدت ۲ تا ۴ روز می‌باشد اما ممکن است بهبودی کامل تا ۱ ماه طول بکشد. روند بهبودی شامل پوسته پوسته شدن بوده که باید این پوسته‌های ایجاد شده به مرور زمان و به صورت طبیعی در طی یک هفته بریزد.

در صورت نیاز آرایش را می‌توان به عنوان پوشش استفاده کرد اما نباید ۲۴ ساعت بعد از درمان مورد استفاده قرار بگیرد.

 

کدام نواحی با پلاسما جت قابل درمان میباشد؟

اکثر نواحی پوست مانند خطوط ریز و چین و چروک‌های صورت و بدن مانند پلک بالا و پایین چشم، خط لبخند، سایر خطوط صورت، ناحیه ناف شکم، ران‌ها، خط سینه و دکولته با پلاسما جت قابل درمان می‌باشد.

همچنین می‌توان برای از بین بردن جای زخم و آکنه، افتادگی پوست، رنگی شدن پوست، خال و زگیل‌های پوستی و غیره از آن استفاده کرد.

 

کار با پلاسما جت چه مدت طول میکشد؟

زمان انجام کار نسبتا کوتاه می‌باشد، اما باید حداقل یک ساعت را برای آماده‌سازی، بی‌حسی و انجام کار نظر گرفت.

 

منبع: https://www.cheshirelasers.co.uk/jettplasma.html

این مقاله توسط کلینیک آراکام به صورت اختصاصی، ترجمه شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *