تزریق چربی به خط خنده

تزریق چربی به خط خنده یکی از اعمالی است که می‌تواند اثرات بالا رفتن سن راه به‌ خوبی پوشش دهد. معمولاً با بالا رفتن سن خطوطی روی صورت نمایان می‌شوند که اگر فرد خوش خنده و شاد باشد، خیلی زودتر روی چهره او آثار خط خنده باقی می‌ماند. کسانی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، قطعاً وجود چنین خطوطی در صورتشان آن‌ها را نگران و ناراحت می‌کند. اما با روی کار آمدن روش‌های جدید برای افزایش زیبایی دیگر نیاز نیست نگران نمایان شدن این خطوط روی صورتتان باشید؛ زیرا روش‌های جدیدی مثل تزریق چربی به خط خنده می‌تواند چنین مشکلی را خیلی زود برطرف کند. البته روش‌های دیگری نظیر تزریق ژل نیز انجام می‌شود که در ادامه ما علاوه‌ بر بررسی تزریق چربی به خط خنده، تفاوت این دو روش را نیز بررسی خواهیم کرد. پس اگر قصد انجام کارهای زیبایی دارید، حتماً در ادامه همراه ما باشید تا به‌ خوبی با این روش آشنا شوید.

تزریق چربی به خط خنده

روش تزریق چربی بدن به خط خنده

در روش تزریق چربی و خط خنده همان‌ طور که از نامش مشخص است از چربی‌ها برای رفع چین‌ و چروک و خطوط اضافی روی صورت استفاده می‌شود. این روش کاملاً طبیعی انجام‌ خواهد شد؛ زیرا چربی‌های موردنظر از نواحی مختلف بدن نظیر ران گرفته می‌شوند و به ناحیه دیگری از بدن که نیاز به تزریق چربی دارد، اضافه خواهد شد. از این چربی برای از بین بردن خطوط اضافی روی صورت مثل خط خنده استفاده می‌کنند و نتایج بسیار مطلوبی را به دست می‌آورند. کسانی که خط خنده را با تزریق چربی از بین می‌برند، اغلب علاقه دارند که مقداری چربی نیز به لب‌هایشان تزریق شود. در واقع با این روش به لب‌های خود نیز حجم می‌دهند.

روش تزریق چربی به صورت

 ممکن است پوست هر فردی به دلایل مختلفی مثل ژنتیک، افزایش سن، مراقبت نادرست دچار خشکی شود و پس‌ از آن خطوط مختلفی روی آن ایجاد گردد. برای برطرف کردن این خطوط لازم است پزشک مقداری چربی از بخش‌های مختلف بدن فرد بردارد و آن را در قسمت‌هایی از صورت مثل چین‌ و چروک‌ها و خط خنده تزریق نماید. برای انجام این کار از یک سوزن مخصوص استفاده می‌شود که آن را وارد منافذ پوست می‌کنند و چربی موردنیاز را به مقدار تعیین‌ شده در آن قسمت تزریق می‌کنند. لازم است برای نتیجه بهتر چندین‌ بار این سوزن‌ها وارد منافذ پوست شوند و در هر بار مقداری چربی را منتقل کنند. با توجه به این‌ که این چربی‌ها کاملاً طبیعی هستند؛ بنابراین بلافاصله پس‌ از تزریق توسط خونرسانی جذب خواهند شد.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد انواع خدمات پوست و مو، می‌توانید با متخصصان کلینیک آراکام در تماس باشید.

ماندگاری تزریق چربی خط خنده

کسانی که قصد انجام تزریق چربی به خط خنده را دارند، بیشتر بابت ماندگاری آن نگران هستند. برای رفع نگرانی این افراد باید بگوییم مدت ماندگاری تزریق چربی خط خنده یا حتی نواحی دیگر از صورت به عوامل متعددی بستگی دارد که دو مورد اصلی آن را در ادامه بررسی می‌کنیم:

تزریق چربی به خط خنده

 حتماً به این نکته توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه بهتر پس‌ از تزریق چربی به خط خنده یا نواحی دیگر بدن به هیچ وجه ارتباط خود را با پزشک معالج قطع نکنید و هر چند وقت یکبار طبق گفته پزشک معالج برای ویزیت و بررسی شرایط مراجعه کنید.  اگر چنین مواردی را رعایت کنید و به آن‌ ها دقت داشته باشید حتماً در طولانی‌ مدت تأثیر آن را مشاهده خواهید کرد. همان‌ طور که می‌دانید این روش نیاز به هیچگونه برش و بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می‌شود؛ بنابراین دوره نقاهت بسیار کوتاهی را خواهد داشت.

تفاوت‌های تزریق ژل و تزریق چربی به خط لبخند

همان‌ طور که گفته شد دو روش مختلف برای از بین بردن خطوط روی صورت از جمله خط خنده انجام می‌شود؛ یکی تزریق چربی و دیگری تزریق ژل است. اما این دو در برخی موارد با یکدیگر تفاوت دارند که در این بخش لازم است تفاوت‌های آن‌ها را بررسی کنیم.

  • برای انجام تزریق چربی باید مقداری چربی از بخش‌های مختلف بدن مثل شکم گرفته شود. در واقع تزریق چربی یک روش برای لاغری نیز محسوب می‌شود که در آن چربی‌های اضافی برداشته خواهند شد و پس‌ از خالص‌سازی به شکل قطرات بسیار کوچک به خطوط مختلف روی صورت از جمله خط خنده تزریق می‌شود. در حالی‌ که تزریق ژل چنین مراحلی را ندارد و پس‌ از تولید توسط کمپانی آماده مصرف است.
  • تزریق چربی ممکن است لازم باشد در چندین جلسه انجام شود؛ زیرا باید چربی به بدن جذب شود اما تزریق ژل در یک جلسه قابل انجام است.
  • پس‌ از انجام تزریق چربی به خط خنده اگر دستورات پزشک به طور جدی رعایت شوند، ماندگاری آن بسیار زیاد خواهد بود. در حالی‌ که پس‌ از تزریق ژل به‌ صورت دوره‌ای نیاز به ترمیم است.
  • در نتیجه برای تزریق چربی نیاز به تخلیه چربی از ناحیه موردنظر است که باعث لاغری موضعی می‌شود؛ بنابراین با انجام این روش هم لاغری موضعی حاصل خواهد شد و هم خط خنده از بین می‌رود.

مزیت‌های تزرق چربی برای خط خنده

  • همان‌ طور که گفته شد چربی از بدن خود فرد استخراج می‌شود؛ بنابراین هیچ‌گونه واکنش آلرژیک رخ نمی‌دهد و سیستم ایمنی بدن درگیر نمی‌شود. در صورتی‌ که تزریق ژل ممکن است چنین اثراتی را بر جای بگذارد.
  • با توجه به این‌ که چربی جزئی از بدن هر فرد است؛ بنابراین نتایج تزریق آن نیز طبیعی‌تر و ماندگارتر خواهند بود. به‌ همین خاطر دیگر لازم نیست مانند تزریق ژل خیلی زود برای ترمیم آن مجدد تزریق انجام شود.
  • لاغری موضعی شکم، پهلو یا باسن با انتخاب روش تزریق چربی به خط خنده امکان‌پذیر است. اگر میزان چربی استخراج شده بیشتر از مقدار مورد نیاز برای خط خنده باشد می‌توان آن را به پیشانی، گونه، چانه و فک تزریق کرد.

مراقبت بعد از تزریق چربی خط خنده

احتمالاً پس‌ از انجام تزریق چربی به خط خنده کمی محل آن کبود و متورم می‌شود. ولی این وضعیت ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد و سپس هیچ آثاری از آن باقی نمی‌ماند. برای از بین بردن این ورم‌ها بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنید. اما آن را به‌ طور مستقیم روی محل کبودی و تورم قرار ندهید و سعی کنید کیسه یخ را در یک دستمال تمیز بگذارید و به واسطه آن محل را خنک کنید. لازم است در روز ۴ الی ۶ بار این کار انجام شود تا کبودی به‌ طور کامل از بین برود.

در دوران نقاهت فقط از داروهای تجویز شده پزشک معالج استفاده کنید.

پس‌ از انجام تزریق چربی به خط خنده یا حتی نواحی دیگر صورت و بدن به‌ هیچ‌ عنوان تا ۲ هفته از داروهای مثل ایبوپروفن یا ژلوفن و آسپیرین استفاده نکنید.

از استفاده دخانیات تا ۲ الی ۳ هفته پیش و پس‌ از تزریق چربی جداً خودداری نمایید.

هزینه تزریق چربی خط خنده

 با توجه به این‌ که در قیمت تجهیزات پزشکی و زیبایی شاهد نوسانات بسیار زیادی هستیم؛ بنابراین به‌ طور دقیق نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای این نوع خدمات زیبایی اعلام کنیم. اگر قصد انجام چنین خدمات زیبایی را دارید لازم است ابتدا با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا متناسب با نوع پوست و میزان انجام کار قیمت نهایی را به شما اعلام کند.

تزریق چربی به خط خنده

سخن پایانی

 ما سعی کردیم در مطالب فوق هر آنچه لازم است پیش‌ از تزریق چربی به خط خنده بدانید را بررسی کنیم تا شما با دید بازتر و اطلاعات جامع‌تری برای این کار اقدام نمایید. اگر قصد انجام هر گونه خدمات زیبایی را دارید می‌توانید پیش‌ از عملی کردن تصمیم خود، با کارشناسان اراکام در این زمینه مشورت کنید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

 توصیه می‌شود به مدت ۳ روز پس‌ از تزریق چربی از حمام کردن خودداری کنید و پس‌ از گذشت ۳ روز سعی کنید مدت زیادی را در حمام نمانید.

 پس‌ از گذشت ۴ روز می‌توانید پانسمان و گن خود را باز کرده و مطابق با دستور پزشک جای زخم را تمیز و ضدعفونی کنید.

بهتر است تا چند هفته از انجام هرگونه فعالیت سنگین مثل کار با وزنه جداً خودداری نمایید و اگر می‌خواهید تحرک داشته باشید بهتر است به پیاده‌روی آهسته اکتفا کنید.