مراقبت های بعد از هایفوتراپی واژن


هایفوتراپی یکی از روش های موثر در بهبود و جوانسازی پوست می باشد که کاربرد آن برای واژن چیزی بیشتراز جوانسازی پوست بوده . بطور کلی عبارت هایفو به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا بوده و این روش درمانی میتواند بافت بدن را در اعماق مختلف برای سفت و لیفت کردن پوست مورد هدف قرار دهد. دستگاه هایفو نیز عملکردی کاملاً غیر تهاجمی داشته و با هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست موجب تحریک تولید کلاژن میشود این روش درمانی به لیفت سرپایی نیز مشهور است. چرا که در سریع‌ترین زمان ممکن قابل انجام بوده و کاملاً بدون درد و بدون دوره نقاهت است و مراقبت های بعد از آن خیلی مراحل پیچیده ای نیستند ، با مراقبت کافی و اصولی شما می توانید نتایج بهتر و با دوام تری از هایفوتراپی بگیرید.

جوانسازی و تنگ کردن واژن با هایفوتراپی

واژن به دلایل مختلفی بافت سفت خود و همچنین حالت ارتجاعی اش را از دست می دهد. این موضوع باعث شل شدگی و افتادگی واژن می شود و تاثیر منفی در اعتماد به نفس برخی خانم ها میگذارد که با هایفو واژن میتوان این اعتماد به نفس از دست رفته را برگرداند. هایفو واژینال یکی از جدیدترین روش های درمان افتادگی و شل شدگی واژن است که غیرتهاجمی بوده و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.

دستگاه هایفو از تکنیک متمرکزسازی غیر تهاجمی امواج اولتراسونیک برای هدف قرار دادن و تأثیر مستقیم روی لامیا مخاطی و لایه عضلانی واژن استفاده میکند، دستگاه هایفو یک هندپیس با گردش ۳۶۰ درجه مخصوص برای بانوان دارد.با وارد کردن این هندپیس داخل واژن، امواج اولتراسوند از آن ساطع می شود. این امواج پوست واژن را وادار به تولید کلاژن می کنند. به همین علت بافت و پوست داخل واژن سفت و جمع می شود.با این کار شل شدگی واژن از بین می رود و پوست حالت سفت و ارتجاعی پیدا می کند.بنابراین، در لایه‌های عمیق نیز تحریک تولید کلاژن به راحتی انجام میشود که در نتیجه این امر موجب تنگ ‌تر شدن و سفت تر شدن واژن میشود.

تنگ کردن واژن با هایفو

مراقبت های بعد از هایفو واژینال

هایفو واژینال حداقل دو الی سه روز بعد از اتمام دوره قاعدگی انجام می شود و قبل از انجام هایفوتراپی واژینال، حتما باید توسط پزشک زنان معاینه شوید تا مشکلاتی مانند عفونت و ترشحات غیر طبیعی واژن بررسی شود. همانطور که پیش تر اشاره کردیم این روش درمانی هیچگونه عارضه و دوره نقاهت طولانی ای ندارد و شما پس از انجام هایفو واژینال بالافاصله میتوانید به فعالیت های روزمره خود برسید، اما یک سری نکات وجود دارد که با رعایت آن ها نتیجه گیری بهتری خواهید داشت. در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد:

پرهیز از لایه برداری

حداقل به مدت ۱ هفته پس از درمان با هایفو ، باید از لایه‌برداری پوست و  مصرف محصولات حاوی اسید بر روی پوست خودداری کنید

آفتاب گرفتن ممنوع

اگر شما هم از آن دسته بانوانی هستید که به آفتاب گرفتن علاقه مند هستند بهتر است هایفو واژینال را در زمستان انجام دهید زیرا بعد از هایفوتراپی باید تا چند هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید. معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند که ۴ تا ۶ هفته بعد از جلسه‌ی درمانی زیر نور خورشید نروید و همچنین بهتر است همین توصیه را پیش از جلسه‌ی درمانی هم رعایت کنید. نور خورشید می‌تواند باعث تیره شدن رنگ پوست شده و حتی در موارد شدیدتر به پوست شما آسیب رسانده و موجب آفتاب سوختگی شود.ار آنجایی که واژن عضو حساسی است پیشنهاد می شود که اگر نمیتوانید از آفتاب گرفتن تاسبتانی بگذرید هایفو واژن را به زمستان موکول کنید.

ممنوعیت الکل و کافئین

بعد از انجام هایفو واژِینال مصرف این موارد ممنوع می باشد زیرا الکل و کافئین باعث درگیر شدن کبد شده و کبد شما به جای این که بعد از هایفوتراپی به حذف سلول‌های چربی غیرفعال شده بپردازد، درگیر سم‌زدایی و دفع این مواد می‌شود. معمولاً توصیه می‌شود که حداقل تا ۲ روز بعد از هایفوتراپی از مصرف این مواد خودداری کنید؛ ولی هرچه بیشتر پرهیز کنید، احتمال موفقیت هایفوتراپی نیز بیشتر می‌شود.

همچنین با کم کردن نوشیدنی های الکلی و کافئین دار بهتر است نوشیدن آب و دیگر مایعات سالم‌ مانند آب میوه و سبزیجات را افزایش دهید زیرا اگر بدن و پوست شما آب کافی در اختیار داشته باشند، با سرعت بیشتری بهبود یافته و میزان ساخت کلاژن افزایش می‌یابد

سولاریوم ممنوع

دستگاه سولاریوم و دیگر دستگاه‌های مشابه که پوست بدن را برنزه می‌کنند، برای این کار از اشعه‌ی UV استفاده می‌کنند. یعنی اثرات مخرب سولاریوم دقیقاً مشابه قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب است. پس آفتاب گرفتن و سولاریوم را به بعد از اتمام دوره‌ی درمانی واگذار کنید تا شاهد بهترین نتیجه از هایفوتراپی واژن باشید.

پرهیز از گرما و سرمای زیاد

حمام‌های طولانی با آب گرم می‌تواند باعث شسته‌ شدن چربی‌های طبیعی پوست شود اما حمام آب خنک یا آب ولرم می‌تواند باعث افزایش سرعت بهبودی و پیشگیری از التهاب و آسیب پوستی شود پس سعی کنید تا چند روز بعد از هایفو بیشتر از آب ولرم و خنک استفاده کنید. و بخاطر داشته باشید که جکوزی و همچنین هوای داغ سونای خشک و سونای بخار هم اثراتی مشابه حمام آب گرم خواهند داشت و در اثر گذاری و نتیجه نهایی هایفوتراپی تاثیر منفی خواهند داشت.

همچنین بخاطر داشته باشید سرمای زیاد هم بعد از هایفوتراپی توصیه نمی شود زیرا این موضوع در روند کلاژن سازی مشکل ایجاد کرده و می تواند از اثرات مثبت هایفوتراپی بکاهد.به همین دلیل بعد از هایفوتراپی از قرار دادن کمپرس‌های سرد و یخ روی واژن خودداری کنید.

سایر مراقبت های لازم بعد از هایفوتراپی واژن

  • تا یک هفته بعد از هایفو واژینال، از انجام فعالیت‌های ورزشی و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • تا ۳ روز پس از انجام هایفوتراپی از وکس، اپیلاسیون و موارد این چنینی خودداری کنید.
  • درمان‌های جوانسازی دیگر مانند لایه برداری از پوست، تزریق بوتاکس و تزریق ژل از یک هفته بعد از جلسه‌ی درمانی قابل انجام هستند.
  • از آنجایی که بعد از جلسه‌ی درمانی خبری از درد نخواهد بود نیازی به مصرف مسکن‌ ندارید.
  • از آنجایی که پوست اطراف واژن بعد از هایفو به شدت حساس خواهد شد و خارش و کشیدن پوست می‌تواند باعث زخم شدن و کاهش اثرات درمانی شود بهتر است از خاراندن و دستمالی کردن پوست آن نواحی پرهیز کنید .البته بسیار بعید است پوست شما بعد هایفوتراپی به خارش بیفتد اما اگر پیش آمد بهتر است که این مسئله را هم رعایت کنید.
  • بعد از استفاده از این روش باید حداقل بین ۳ تا ۵ روز از هرگونه برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.
  • اگر محصولات مراقبتی خاصی برای واژن خود مصرف می‌کنید، بهتر است یکی دو روز بعد از جلسه‌ی درمانی، مراقبت‌های خود را از سر بگیرید و بالافاصله بعد از هایفو از محصولات شیمیایی استفاده نکنید.
  • اگر همزمان تحت درمان‌های دیگری هستید حتما به کلینیک پوست و مو اطلاع دهید. و یا اگر نیاز به درمان‌های پوستی دیگر مثل بوتاکس، فیلر یا دیگر کارهای زیبایی را دارید سعی کنید هایفو را قبل از همه‌ی موارد انجام دهید.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد انواع خدمات پوست و مو، می‌توانید با متخصصان کلینیک آراکام در تماس باشید.

سخن پایانی

در مقاله بالا با نحوه عملکرد هایفوتراپی واژن و مراقبت های بعد از آن آشنا شدید م‌چی می‌تواید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابط با راه‌های ماندگاری هایفوتراپی می توانید کلیک کنید و مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید و اگر برای انجام هایفو تردید دارید و نمیدانید این روش مناسب شما است یا نه ، می توانید از طریق شماره های درح شده در سایت آراکام با مشاورین ما ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را بگیرید.  هم‌چنین اگر تجربه هایفوتراپی را دارید خوشحال می شویم نظرات خود را با ما و بقیه دوستان به اشتراک بگذارید.

تخفیف باورنکردنی

لیزر کندلا را با ۲۵٪ تخفیف انجام دهید!

شماره تماس نوبت دهی: