پوست و مو, مقالات و دانستنی ها

چه افرادی به مزوتراپی برای رشد مو نیاز دارند؟ | تاثیرات + مزایا و معایب

تاثیر مزوتراپی بر رشد مو

مزوتراپی ، به درمان از طریق تزریق در لایه میانی پوست سر اشاره دارد . به این صورت که گروهی از مواد فعال زیستی را با سوزن های بسیار ریز به داخل پوست سر تزریق می کنند.با انجام خدمات مزوتراپی از ریزش موهای خود جلوگیری کنید و شاهد رشد مجدد موهای خود باشید .کلینیک آراکام با بیش از ۵ سال سابقه در زمینه ارائه خدمات پوست و مو ، از جمله انجام خدمات مزوتراپی در تهران و کرج در خدمت شما عزیزان می باشد .

مزوتراپی چه تاثیری در ریزش مو می گذارد؟

با انجام مزوتراپی گردش خون ضعیف پوست سر درمان می‌شود، التهاب موجود در پوست کاهش پیدا می‌کند و درنتیجه ریزش مو به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. افزایش گردش خون در پوست سر سبب تغذیه فولیکول‌های مو و بزرگ شدنشان می‌شود. زمانی که فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند، ساقه موها تقویت شده و رشد موها افزایش پیدا می‌کند.

می توان گفت تعداد خانم هایی که از موهای خود رضایت کامل دارند کم هست. این روز ها، به خصوص به دلیل آلودگی محیط زیست، آب و هوا، موها نیز به شدت در معرض آلودگی هستند. همچنین همگی ما در معرض استرس زیاد، اتفاقات تنش زا و اختلالات خواب هستیم. همه این عوامل، مطمئنا بر زیبایی طبیعی ما اثرگذار است. در این میان، موها جز اولین بخش هایی است که با تغییرات ناشی از این اختلالات در بدن تحت تاثیر قرار می گیرد. همچنین آسان تر است که از مشکلات مربوط به مو پیشگیری شود تا با عواقب ناشی از این مشکلات دست و پنجه نرم کرد، با این حال افراد کمی به روش های حفاظتی متوسل می شوند. افراد تنها زمانی به وخامت وضعیت پی می برند که ریزش موهایشان شروع می شود. روش های مختلف زیبایی نظیر مزوتراپی برای حل این قبیل مشکلات استفاده می شود که مستلزم مراجعه به بهترین مرکز مزوتراپی می باشد.

مواد اولیه مورداستفاده در مزوتراپی

قبل از بررسی مواد اولیه مزوتراپی مو این نکته را بیان می‌کنیم که انجام خدمات مزوتراپی از سیستم تایم ریلیز (آزادسازی دارو در طی زمان انجام می‌گیرد) بهره می‌برد. هر جلسه درمان بین ده تا سی دقیقه به طول می‌انجامد.

مواد تشکیل‌دهنده فعال در مزوتراپی، بیوکانین ای و استیل تتراپپتید ۳ می‌باشند. بیوکانین ای یک ایزوفلاون قوی است که تبدیل تستوسترون به DHT را، در افرادی که از طاسی رنج می‌برند (که ریزش موی آندروژنیک نیز نامیده می‌شود) تعدیل می‌کند. علاوه بر این، عصاره شبدر قرمز به‌صورت ارگانیک از دیگر مواد مورداستفاده در مزوتراپی است. همانند استیل تتراپپتید ۳، مهار پروتئین و ماتریکس خارج سلولی را تحریک می‌کند. همچنین باعث تحریک رشد مو، جلوگیری از ریزش مو، کاهش التهاب و همچنین بازسازی بافت می‌شود که تأثیر مستقیم بر فولیکول‌های مو دارد. نتیجه نهایی فولیکول‌های موی بزرگ‌تر و سالم‌تر است که توانایی نگهداری مو را دارد. علاوه بر این، یک مطالعه بالینی افزایش ۱۵۶٪ در رشد مو در افرادی که از مزوتراپی استفاده کرده‌اند در مقایسه با افزایش ۵۲ درصدی در کاربران ماینوکسیدیل را نشان داده‌است.

با دیدن چه علائمی به مزوتراپی سر نیاز داریم؟

  • افزایش ریزش مو
  • سبوره شدن کف سر همراه با شکسته شدن غدد چربی
  • شوره سر
  • کف سر خشک و آسیب دیده
  • افزایش شکنندگی مو
  • کاهش حجم مو در ناحیه پایه

با دیدن چه علایمی به مزوتراپی احتیاج است؟

آیا مزوتراپی مو در درمان ریزش مو مؤثر است؟

مزوتراپی علاوه بر درمان مشکلات پوستی همچون چین‌وچروک و از بین بردن چربی‌های ناخواسته، برای درمان ریزش موی ناشی از آلوپسی نیز مؤثر است. در مزوتراپی مو از عصاره‌های طبیعی گیاهی، ویتامین‌ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل جهت تزریق به لایه مزودرم پوست سر استفاده می‌کنند.

کسانی که تجربه مزوتراپی مو داشتند، در مورد اثرات این روش درمانی بر مشکل ریزش مو چند نظر واحد دارند و تأثیرات آن را مثبت اعلام می‌کنند. ازجمله اثرات خوب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشد
  • عدم تعادل هورمونی در داخل و اطراف فولیکول مو را اصلاح می‌کند
  • مواد مغذی را به مو می‌رساند

سن مناسب مزوتراپی

به گفته برترین پزشکان جهان بهترین سن برای شروع مزوتراپی در زیباسازی و جوان‌سازی پوست، افرادی با سنین کمتر از سی و پنج سال است. پزشکان در اروپا این کار را معمولاً در سنین بین بیست سالگی تا سی سالگی شروع می‌کنند. البته این در حالی است که مزوتراپی می‌تواند برای همه سنین مفید باشد.

برای درمان ریزش مو به چند جلسه مزوتراپی نیاز است؟

برای اینکه نتیجه درمانی خوبی حاصل شود، معمولاً بسته به شرایط فرد پزشک توصیه می‌کند بین ۳ تا ۱۵ جلسه درمان مزوتراپی تکرار شود. در شروع پروسه درمان فاصله بین دو جلسه ۷ تا ۱۰ روز است. اگر سرعت درمان زیاد باشد و نتایج خیلی خوب باشد، فاصله تکرار جلسات به دو هفته تا یک ماه یک‌بار افزایش پیدا می‌کند.

برخی از علل ریزش مو عبارت‌اند از کاهش گردش خون در پوست سر، کمبود مواد مغذی ضروری و عدم تعادل هورمونی که فولیکول‌های مو را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ مانند تولید بیش‌ازحد آندروژن DHT. خوشبختانه، مزوتراپی می‌تواند برای هدف قرار دادن سه مورد ذکرشده به کاهش ریزش مو کمک کند و همچنین سبب تحریک رشد موی جدید شود. مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی است که در آن مواد مغزی به‌طور مستقیم در زیر ناحیه درم پوست تزریق می‌شوند. درمان با مزوتراپی، بی‌خطر و بدون درد، بدون بی‌حسی موضعی است و پانسمان موردنیاز نیست.

به نقل از ویکی پدیا

موارد منع مصرف و عوارض مزوتراپی مو

اگر فولیکول های مو حیات خود را از دست داده باشند اما هنوز زنده باشند، مزوتراپی می تواند با این مشکل مقابله کند. اما اگر مشکل ساقه مو به دلایل مهم تری نظیر ریزش ارثی مو و عدم تعادل هورمونی باشد، شما نباید بعد از تزریق منتظر معجزه باشید. تمام روش های زیبایی دارای موارد منع مصرفی می باشند. مزوتراپی مو در موارد زیر نباید انجام شود:

  • دوران بارداری و شیردهی
  • حساسیت فردی به ترکیبی از داروها
  • قاعدگی
  • اختلالات سیستم غدد درون ریز
  • تومور های خوش خیم و بدخیم
  • عفونت ها

مزایا و معایب مزوتراپی موی سر

مزایا و معایب این روش

قبل از پذیرش این کار، دانستن جزئیات مزایا و معایب آن می تواند مفید باشد. این روش موافقین و مخالفینی دارد. هر دو گروه باید به دقت در این زمینه پژوهش هایی انجام دهند. مشورت با شخصی که قبلا مزوتراپی انجام داده است می تواند مفید باشد تا دیگر در ذهن فرد سوالی باقی نماند.

مزایا و فواید مزوتراپی

مهم ترین مزیت روش مزوتراپی مو آن است که به فرد کمک می کند تا ترکیبات مغذی و مفید برای فولیکول های موهای خود را با تزریق دریافت کند. هیچ شامپو، ماسک و درمان­های سنتی نمی تواند این ترکیبات مفید را برای مو فراهم کند. علاوه بر این، انجام این روش تنها ۲۰ الی ۴۰ دقیقه زمان می برد، در حالیکه شامپو و ماسک های مو باید چندین بار در هفته استفاده شوند. در مجموع می توان مزایای مزوتراپی مو را چنین بیان کرد

  • ریزش مو تا حد زیادی کاهش می یابد
  • رشد مو فعال می شود
  • فعالیت غدد چربی کاهش می یابد
  • افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به ریشه مو
  • شوره سر کاهش می یابد
  • حجم مو، نرمی، روشنی مو در حین شانه زدن و آراستن بهبود پیدا می کند
  • روشی امن می باشد
  • اثرات جانبی نظیر آلرژی ها و واکنش های دارویی را به حداقل می رساند
  • در این روش از بیهوشی استفاده نمی شود
  • به سرعت کف سر بهبود پیدا می کند
  • کاملا یا تا حدودی بدون درد است

معایب مزوتراپی مو

این امکان وجود دارد که با ناکامی هایی مواجه شوید. حتی یک پزشک حاذق نیز نمی تواند صد در صد تضمین کند که این روش موهای ضعیف شده را احیا می کند. علاوه بر این مشکل، باید به این فاکتورها نیز توجه کرد:

  • درد : سوراخ کردن پوست در هر صورت با درد همراه است مخصوصا وقتی چنین تزریق هایی انجام شود. بعضی افراد به راحتی با این درد کنار می آیند و این بسته به آستانه تحمل درد هر شخص دارد. همچنین می تواند به تجربه پزشک متخصص، ترکیبات کوکتل مزوتراپی و حساسیت فرد نیز بستگی داشته باشد.
  • اثرات جانبی : ممکن است ادمای(Edema) پوستی دیده شود و بعد از تزریق در آن نواحی احساس درد داشته باشید. به علاوه، ممکن است احساس سوزش یا خارش در نواحی تزریق شده داشته باشید.

نتیجه گیری

مزوتراپی یکی از روش‌هایی است که بدون اینکه شما نیاز به جراحی داشته باشید باعث درمان ریزش مو می‌شود و همچنین در این روش شما نیاز نیست مدتی را در خانه استراحت کنید تا دوره نقاهت خود را بگذرانید. عوارض این روش بسیار ناچیز است. به بی‌هوشی نیاز ندارد چرا که تقریبا می توان گفت این روش بدون درد است . هزینه آن نسبت به روش‌های دیگر هزینه ای مناسب و قابل قبول است . اگر شما جز افرادی هستید که ریزش مو، شوره، چربی موی شدید و … دارید به راحتی می توانید از این روش بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *