پوست و مو

معرفی ۵ روش‌ درمان جوش و اسکار در کمترین زمان

انواع جای جوش

آشنایی با روش‌های درمان جوش و اسکار در کمترین زمان به شما کمک می‌کند تا از جوش‌های صورت خود نجات پیدا کنید. اگر شما نیز از افرادی هستید که به طور مرتب دچار جوش صورت می‌شوید این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم انواع روش‌های درمان جوش و اسکار از جمله خدمات میکرودرم آبریژن و میکرونیدلینگ و … را برای شما بازگو کنیم. یکی از دغدغه‌های بیشتر افراد از بین بردن جوش است. به طور کلی علت‌های مختلفی برای این عارضه موجود است اما آنچه مهم است از بین رفتن جای به جا مانده از جوش است.  تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را بهترین و موثرترین روش‌های درمان جوش و جای جوش آشنا کنیم.

علل و انواع جای جوش

جوش‌ها انواع مختلفی داشته و بنا بر علت‌های متفاوتی ظاهر می‌شوند. از علت‌های ایجاد جوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد . شما عزیزان می توانید برای انجام خدمات میکرونیدلینگ در تهران به کلینیک آراکام مراجعه نمایید و از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید .

ترشح چربی بیش از حد

پوست هر فرد شامل چندین لایه پوستی است که چربی تولید کرده و از طریق منافذ موجود به سطح پوست منتقل می‌شود. اگر چربی بیش از حدی توسط غدد زیر پوستی ترشح شود، می‌تواند به انسداد منافذ و در نتیجه به جای جوش منجر شود.

التهاب پوست

التهاب‌های پوستی به علت وجود باکتری‌ها روی سطح پوست، ویروس‌ها، قارچ‌ها و غیره ممکن است رخ دهد. این التهاب ممکن است باعث انسداد منافذ پوست شود و جای جوش‌ها را به وجود آورد.

عوامل خارجی

عواملی مانند آلودگی هوا شدید، استفاده از مواد آرایشی ناسالم و بی نام و نشان، همچنین تماس مستقیم با مواد شیمیایی می‌تواند به پوست آسیب بزند و در نتیجه به جای جوش منجر شود.

تغذیه نامناسب

مصرف شیرینی‌جات و تنقلات، آجیل‌ها و غذاهای چرب همچنین خوردن بیش از حد گرمی‌جات ممکن است باعث افزایش ترشح چربی در پوست شود و جای جوش را به وجود آورد.

تمامی علت‌های نام برده شده سبب ظاهر شدن جوش روی صورت و بدن می‌شوند. برای از بین بردن جوش‌ها و انجام خدمات پاکسازی پوست در کمترین زمان در قدم اول باید علت جوش مشخص شود. با پیدا کردن علت ایجاد جوش می‌توان راه‌های درمان سریع تر را به راحتی پیدا کرد.

یکی از دغدغه‌های افراد علاوه بر از بین بردن جوش، پاک کردن و از بین بردن لک و آثار به جا مانده از جوش است. اسکار جوش در حقیقت آثاری است که بعد از اینکه جوش‌ها از بین رفتند، روی صورت به جای می‌ماند. پس از ایجاد جوش منافذ پوست به دلیل تجمع چربی بسته می‌شوند؛ در نتیجه کلاژن سازی سطح پوست متوقف شده و باعث ایجاد اسکار جوش می‌گردد.

درمان جای جوش با میکرودرم

راه‌های درمان جوش و اسکار

جوش و اکنه اگر مدت زمان زیادی روی پوست باقی بمانند باعث ایجاد لک و اسکار جوش می‌شوند. این آثار بیشتر به صورت فرو رفتگی ظاهر شده و زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر جوش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن درمان نشوند باعث ایجاد التهاب و در نتیجه عفونت می گردند. عفونت منافذ پوست باعث ایجاد ضایعات بزرگ تر در لایه‌های عمقی پوست می‌شود. در این قسمت سعی داریم تا سریع‌ترین راه‌های درمان جوش و اسکار را برای پیشگیری از عفونت‌های پوستی به شما معرفی کنیم.

۱-میکرودرم آبریژن

میکرودرم آبریژن یا همان حذف سلول‌های مرده پوست یکی از سریع‌ترین روش‌های موثر در از بین بردن جای جوش شناخته می‌‌شود. در این روش برای از بین بردن جوش و جای جوش با نوعی کریستال ظریف و فشار تنظیم شده یک تراش سطحی روی پوست ایجاد می‌شود. با ایجاد تراش سطحی، سلول‌های مرده پوست از بین رفته و پوست دوباره فعالیت کلاژن سازی خود را آغاز می‌کند. البته ممکن است در اثر ایجاد تراش‌های کریستال، پوست شما تا مدت زمان کوتاهی دچار التهاب شود؛ اما نگران نباشید؛ زیرا این التهاب موقتی بوده و بعد از مدت زمان کمی از بین می‌رود. از میکرودرم برای از بین بردن جوش و اسکارهای سطحی استفاده می‌شود و برای اسکارهای عمقی پوست کاربرد زیادی ندارد.

۲-تزریق ژل

یکی از موثر‌ترین و بهترین راه‌های درمان جای جوش تزریق ژل است. جوش‌ها و اسکارهایی که به صورت فرورفتگی روی پوست باقی مانده اند با تزریق ژل یا فیلر به راحتی پر می‌شوند. تزریق ژل علاوه بر پر کردن گودی و فرورفتگی‌های اسکار جوش، باعث ایجاد پوستی کاملا صاف و یکدست نیز می‌شود. این روش که در حقیقت یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمان جوش و جای جوش است بیشتر به افراد میانسال پیشنهاد می‌شود.

۳- لیزر با دستگاه آر اف

با استفاده از دستگاه آر اف پوست در معرض حرارت مشخصی قرار گرفته و ناهمواری‌های سطح پوست به طور کامل از بین می‌رود. از بین بردن جوش و آکنه با دستگاه آر اف کاملا بی خطر و ایمن است. این روش درمان برای افرادی که دچار اسکار و جوش های سطحی و عمقی پوست می‌شوند پیشنهاد می‌شود.  این دستگاه یکی از بهت ین و موثرترین دستگاه های رفع جوش و جای جوش در سراسر دنیاست که طرفداران مخصوص به خود را دارد. درمان با این دستگاه باعث می‌شود تا پوستی صاف و یکدست بدون هر گونه آثاری از جای جوش داشته باشید.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

۴- میکرونیدلینگ

درمان میکرونیدلینگ یا همان تحریک پوست توسط سوزن‌های ریز یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها در درمان سریع جوش و اسکار است. در این روش با استفاده از تماس سوزن‌های بسیار ریز روی سطح پوست فعالیت کلاژن سازی پوست به طور مجدد آغاز می‌شود. در حین انجام این روش، پی آر پی نیز به پوست بیمار برای تاثیر بیشتر تزریق می‌شود. دوره نقاهت این روش ۱ الی ۳ روز است و جزو کوتاه‌ترین روش‌های درمان جوش است.

۵- لایه برداری

انجام لایه برداری یک یا دوبار در هفته باعث روشن شدن و از بین رفتن لایه‌های مرده پوست می‌شود. لایه برداری دارای مزایا و فواید زیادی برای پوست است که از نمونه‌های آن می‌توان به بهبود تاثیرات محصولات مراقبت پوست اشاره کرد. با از بین رفتن لایه‌های مرده پوست، کرم‌ها و لوازم مراقبتی تاثیرات بیشتری بر پوست شما می‌گذارد. لایه برداری منظم باعث جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه و همچنین افزایش سطح کلاژن پوست می‌شود. کلاژن یک عامل اساسی در درخشندگی و زیبایی پوست است.

سخن پایانی

به طور کلی زمانی که منافذ پوست بر اثر چربی بسته می‌شوند جوش روی پوست و بدن ظاهر می‌شود. علت ظاهر شدن جوش در هر شخص متفاوت است و برای درمان باید علت آن مشخص شود. به طور کلی روش‌های زیادی برای درمان جوش و اسکار موجود است اما برخی روش‌ها دوره نقاهت طولانی دارند. در این مقاله سعی کردیم شما را با بروز‌ترین و موثر‌ترین و در نهایت کوتاه‌ترین روش‌های درمان جوش و اسکار آشنا کنیم. این روش‌ها شامل تزریق ژل، دستگاه آر اف، لیزر، میکرودرم و میکرونیدلینگ بوده که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. انجام مرتب لایه برداری نیز تاثیرات شگفت انگیزی روی بهبود جوش و داشتن پوستی شاداب و سالم دارد. لایه برداری توسط اسکراب انجام شده و با از بین بردن لایه‌های مرده و ایجاد لایه تازه روی پوست تاثیرات خوبی در بهبود جوش و اسکار روی سطح پوست دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *