پوست و مو, مقالات و دانستنی ها

هر آنچه از زاویه سازی صورت باید بدانید

زاویه سازی فک و صورت

امروزه عمل های مختلفی بر روی صورت انجام می‌گیرد تا تغییراتی در آن ایجاد شود. یکی از این عمل ها زاویه سازی صورت است که به طور گسترده‌ای رایج شده و افراد زیادی تمایل به انجام آن دارند. قبل از آن که برای این کار اقدام کنید، بهتر است این مبحث را مطالعه نمایید. در این مقاله درباره هر آنچه از زاویه سازی صورت باید بدانید اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. از شما مخاطبین گرامی دعوت می‌شود تا در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت یا مادلینگ چهره عملی است که طی آن بر روی فک تغییراتی ایجاد می‌شود. طی این کار فک کشیده‌تر و مانند V می‌شود که فک کوچک شده و سبب لاغر شدن صورت و برجسته کردن چانه و گونه می‌شود. این عمل نوعی عمل درمانی و زیبایی است که در خیلی مواقع فرد به دلیل تمایلات شخصی این کار را انجام داده و گاهی به دلیل مشکل در ناحیه فک محبور به انجام این عمل است. این کار برای اشخاصی که صورت لاغر، منحنی و یا گرد داشته و یا به دلایل مادرزادی چانه کوچک و یا عقب رفته دارند، مناسب است. برای آنکه بدانید این عمل برای شما نیاز است یا خیر؟ می توانید با انگشت پوست صورت خود را به طرف گوش بکشید. اگر در این حالت صورت خود را دوست داشتید؛ یعنی می‌توانید با این کار صورت خود را زیباتر کنید. زاویه سازی فک، زاویه سازی چونه و زاویه سازی گونه امروزه از کارهای پر طرفداری هستند که افراد بر روی صورت خود انجام می‌دهند.

زاویه سازی فک و صورت

 

مزایای زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت مزایای متعددی دارد که بهتر است قبل از اقدام با آن آشنا شوید. این کار سبب تقارن صورت شده و زیبایی چهره شما را بیشتر کرده و جذابیت شما را افزایش می‌دهد؛ همچنین برای اصلاح چانه کوچک نیز این عمل مناسب بوده و سبب تناسب اجزای صورت می‌شود. دیگر مزیت این عمل بهبود ظاهر صورت و نیمرخ صورت بوده و همچنین می توان استخوانی و لاغر بودن صورت را نیز برطرف کرد.‌

 

معایب زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت جدا از مزایایی که دارد؛ دارای معایبی نیز است. از جمله عوارض این عمل می‌توان به خونریزی شدید و بیهوشی بعد از آن اشاره کرد. همچنین احتمال حساسیت و عفونت نیز وجود دارد. در این جراحی احتمال آسیب عصبی چون بی حسی لب پایین و آسیب به عصب های دور دهان نیز وجود دارد. در صورت آسیب دیدن اعصاب ماهیچه‌های دور دهان ممکن است آبریزش دهان و یا لبخند نامتقارن ایجاد شود. البته در اکثر مواقع این عارضه کوتاه مدت بوده و پس از چند هفته الی چند ماه از بین رفته و فرد خوب می‌شود. در روش های بدون جراحی نیز احتمال تورم، قرمزی و درد وجود دارد. به طور کلی این روش‌ها عوارض مهمی ندارند و پس از چند روز برطرف می‌شوند.

 

افراد مناسب برای زاویه سازی صورت

افرادی که نیاز به زاویه سازی صورت دارند، دارای ویژگی هایی هستند که نشان دهنده نیاز آن‌ها به این عمل است. این افراد دارای فک پهنی بوده و همچنین فک آن‌ها به شکل مربعی است؛ همچنین افرادی با چانه دایره‌ای شکل برای انجام این عمل مناسب هستند. از دیگر کسانی که مناسب زاویه سازی صورت هستند، می‌توان افرادی با گونه‌های لاغر و گونه‌های بیش از اندازه اشاره کرد؛ همچنین اگر فک فردی زاویه ندارد، می‌تواند با این کار به فک خود زاویه دهد. خانم‌هایی که دارای آرواره های مردانه هستند نیز می‌توانند این عمل را انجام دهند.

افراد دارای محدودیت زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت همیشه برای همه افراد مناسب نیست و قبل از آنکه اقدام کنید؛ از انجام آن مطمئن شوید. افرادی که فک پایینی آن‌ها کوچک بوده و یا دچار افتادگی پوست هستند، به هیچ عنوان کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل نیستند؛ همچنین افرادی با صورت خیلی چاق یا خیلی لاغر نیز بهتر است، این کار را انجام ندهند. از دیگر کسانی که برای این عمل محدودیت دارند، افرادی با گونه های کوچک و بینی بزرگ هستند؛ همچنین اگر فردی صورت گرد و چاقی دارد، نیز بهتر است به فکر انجام این عمل نباشد. از دیگر کسانی که نمی‌توانند عمل زاویه سازی فک را انجام دهند، می‌توان به افرادی دارای گردن چاق و چانه عقب رفته اشاره کرد.

زاویه سازی فک و صورت

روش های زاویه سازی صورت

زاویه سازی با تزریق ژل: این روش غیر جراحی بوده و نیاز به دقت بالایی دارد. ماندگاری این روش با توجه به نوع ژلی که استفاده می‌شود، بین ۶ الی ۳۶ ماه متغیر است. ژل هیالورونیک اسید بهترین نوع ژل است که با بدن سازگار بوده و معایب زیادی ندارد.‌

زاویه سازی با تزریق چربی: انجام زاویه سازی صورت با تزریق چربی از بهترین‌ روش‌هایی است که به کار می‌رود. در این روش از قسمتی از بدن فرد چربی اضافه گرفته شده و آن را به نقاط مشخص شده تزریق می‌کنند‌. این کار چون با چربی بدن انجام می‌شود، با بدن سازگاری داشته و هیچ عارضه‌ای نخواهد داشت. معمولا این چربی ها چند سال دوام دارند و پس از آن بایستی مجددا اقدام شود.

زاویه سازی با تزریق بوتاکس: برای کسانی که دارای فک مربعی شکل بوده و تمایل دارند تا قسمت پایین صورتشان کشیده شود، این روش مناسب است. در این جا به قسمت‌هایی از چانه بوتاکس تزریق شده و نیازی به جراحی نداشته و بیمار دردی را حس نمی‌کند.

زاویه سازی با نخ: زاویه سازی صورت با نخ یکی از روش‌های رایج و محبوبی است که سبب لیفت پوست صورت می‌شود. در این روش اول جای ورود و خروج نخ بر روی صورت مشخص شده، سپس با استفاده از سوزن‌های مخصوص و نازک نخ‌ها از قسمت مشخص شده وارد و از قسمت بعدی خارج می‌شوند. در این روش نخ‌ها زیر پوست پنهان شده و هیچ زخم و یا عارضه‌ای نخواهد داشت.

زاویه سازی با عمل جراحی: در این روش دکتر متخصص قسمتی از استخوان فک را برش می‌دهد تا سایز آن کم شود. همچنین اگر فک بزرگ باشد، بخش هایی از آن بیرون کشیده شده و سپس بخیه زده می‌شود.‌

زاویه سازی صورت گرد

در صورت گرد معمولا عرض و طول صورت برابر بوده و فرد دارای گونه و چانه بزرگ و پر است و در صورت هیچ استخواخی دیده نمی‌شود؛‌ بنابراین افراد برای این که صورت زیباتری داشته باشند؛ نسبت به زاویه سازی صورت اقدام می‌کنند تا عیب‌های آن برطرف شود. با انجام زاویه سازی صورت گرد چهره جذابتر شده و اجزای صورت برجسته می‌شوند. فرم‌ کلی صورت لاغر شده و خط گونه شکل می‌گیرد که در جوان سازی بسیار موثر است. زاویه سازی این صورت‌ها با روش های غیر جراحی انجام می‌شود که در زیر آن‌ها را شرح می‌دهیم:

زاویه سازی با نخ: در این روش از نخ های پلیدیوکساندون که قابل جذب است، استفاده می‌شود. این روش موقتی بوده و پس از چند ماه نخ‌ها جذب شده و باید دوباره انجام شود.

زاویه سازی با تزریق ژل: این ژل ها از کلسیم و هیالورونیک ساخته شده و از دو طریق سوزن و یا کانولا ایجاد می‌شوند. با توجه به نوع ژل و فیلرهای تزریقی ماندگاری این روش متغیر است.

زاویه سازی با تزریق چربی: در این روش زاویه سازی صورت گرد از بافت های ران و شکم فرد چربی مورد نظر برداشته شده و به جاهای مورد نیاز تزریق  می‌شود. از جمله مزیت‌های این روش می‌توان به سازگاری با بدون و عدم وجود عارضه اشاره کرد.

 

زاویه سازی صورت لاغر و کشیده

افرادی که دارای صورت لاغری هستند، برای آنکه صورت آن‌ها پرتر و زیباتر شود، از روش های زاویه سازی صورت استفاده می‌کنند. برای صورت‌های لاغر از روش تزریق ژل و چربی استفاده می‌شود که به شرح ذیل است:

زاویه سازی با روش تزریق ژل یا فیلر: در این روش توسط ژل قسمت‌هایی که فرو رفتگی دارد، برجسته و اصلاح می‌شود. پزشک متخصص محل تزریق را مشخص کرده سپس با سرنگ های مخصوص ژل را تزریق می‌کند. مقدار ژلی که استفاده می‌شود بستگی به میزان فرورفتگی در ناحیه مورد نظر دارد. با این کار می‌توان گونه‌ها و خط لب را برجسته کرده و چنانچه از نتیجه ناراضی بودید، می‌توانید فرم جدیدی به آن بدهید. از دیگر مزیت‌های این روش می‌توان به نتیجه آنی و دوره نقاهت کوتاه مدت آن اشاره کرد.

زاویه سازی با روش تزریق چربی: در این روش زاویه سازی صورت لاغر و کشیده از چربی بدن خود فرد به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. در این روش حساسیتی ایجاد نشده و فرد دچار عارضه‌ای نمی‌شود. در این روش فرم کلی حفظ کرده و برجستگی های طبیعی در صورت ایجاد می‌شود. برای کسانی که به ژل حساسیت دارند، بهترین روش استفاده از چربی است.

زاویه سازی فک و صورت

مراقبت های لازم پس از زاویه سازی صورت

پس از انجام زاویه سازی صورت بایستی مراقبت‌های لازم را انجام دهید. پس از انجام این کار تا ۴ ساعت بعد از آن هیچ فشاری به قسمت مورد نظر وارد نشده و تا ۱ روز نیز ورزش‌های سنگین انجام ندهید. بعد از جراحی تا یک هفته سونا نروید و در صورت حمام رفتن صورت خود را دست نکشید؛ همچنین تا یک هفته غذاها و خوراکی‌های سفت مصرف نکرده و تا دو روز نیز بر روی شکم نخوابید. از دیگر مراقبت‌های لازم عدم آرایش کردن تا ۴ ساعت پس از انجام این عمل است.

 

ماندگاری زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت اگر به صورت جراحی انجام شود، دائمی بوده و در صورت استفاده از پروتز نیز تا زمانی که خارج نشود، ماندگار است. اما ماندگاری در روش‌های بدون جراحی کم بوده و باید هر چند وقت یک بار آن را تمدید کرد. با توجه به ژلی که به فرد تزریق می‌شود، از ۶ الی ۱ سال نتیجه ماندگار است. در روش تزریق بوتاکس نیز باید هر ۳ الی ۴ بار آن را تمدید کرد، زیرا ماندگاری آن‌ کم است.

 

قیمت زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر کدام هزینه متفاوتی دارند. چنانچه نیاز به روش جراحی دارید، هزینه بیمارستان، دستیاران، داروها، نوع مرکز و… همگی از عوامل موثر در هزینه نهایی هستند. در روش‌های بدون جراحی نیز با توجه به تجربه متخصص و هزینه مواد قیمت آن نیز متغیر است. در روش زاویه سازی با نخ نیز میزان افتادگی پوست و تعداد نخ‌هایی که استفاده می‌شود، موثر است. به دلیل آنکه این عمل یک روش زیبایی است، بیمه هزینه‌های آن را تقبل نکرده و به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

زاویه سازی فک و صورت

سخن پایانی

در این مطلب به عمل زیبایی زاویه سازی انواع صورت‌ها پرداختیم. همانطور که متوجه شدید امروزه زاویه سازی صورت یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار است. از روش‌های مختلفی می‌توان این عمل را انجام داد. تبحر و مهارت پزشک در نتیجه دلخواه شما بسیار تاثیر دارد. قبل از انجام این عمل زیبایی با کارشناسان مجموعه آراکام تماس گرفته و اطلاعات و مشاوره‌های لازم را دریافت نمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *