پوست و مو, هایفوتراپی

لیفت صورت و گردن با هایفوتراپی

لیفت با هایفو

کشیدن پوست و لیفت صورت به وسیله امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا که هایفو (HIFU) نام دارد، انقلابی در روش های لیفت صورت به وجود آورده است. در واقع چندین دهه است که امواج فراصوت توانسته اند ثابت کنند که ابزاری عالی برای روش های مختلف پزشکی هستند. در سال های اخیر امواج فراصوت به تکنولوژی بسیار محبوب و مفیدی در زمینه روش های زیبایی بدون نیاز به جراحی تبدیل شده و نتایج فوق العاده ای را ارائه می دهد. هایفو همچنین به عنوان یک روش عالی ضد پیری برای کشیدن، لیفت و جوان سازی صورت، گردن و بالای سینه استفاده می شود و درخششی ماندگار و طبیعی بر جای می گذارد. خدمات هایفوتراپی صورت و گردن یکی از جدیدترین روش های لیفت صورت است که برای جوانسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هایفو صورت

هایفوتراپی صورت و گردن از انرژی اولتراساند متمرکز برای هدف‌گیری لایه‌های پوستی که درست زیر پوست صورت قرار گرفته‌اند استفاده می‌کند. انرژی اولتراساند باعث می‌شود بافت پوست به سرعت گرم شود. همین که سلول‌های مورد هدف به دمای مشخصی برسند، یک آسیب سلولی به آنها وارد می‌شود که در واقع سلول‌ها را به تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌کند. کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست را ایجاد می‌کند.

هایفو چگونه عمل می کند ؟

در صورت وجود میزان بالای کلاژن و الاستین در لایه درم، پوست ما استحکام خود را حفظ می کند. زمانی که بدن تولید کلاژن خود را کاهش می دهد، لایه های بالای پوست دچار چروک و افتادگی می شوند. برای معکوس کردن این اثر هایفو با ارسال انرژی فراصوت به لایه درم پوست، تولید کلاژن را تحریک می کند. موج انرژی آسیب کوچکی را روی بافت ایجاد می نماید. با شروع فرایند بهبود بافت، کلاژن جدیدی تولید می شود که به طور طبیعی پوست را سفت می کند. برای رسیدن به این هدف تکنولوژی هایفو روی چهار لایه مختلف پوست  اثر می گذارد و باعث رفع چین و چروک صورت می گردد . این چهار لایه بر روی ظاهر پوست تاثیر می گذراند و عبارتند از اپیدرم، درم، چربی زیر جلدی و سیستم عضلانی سطحی (SMAS). به همین دلیل هر کدام از کارتریج های مختلف دستگاه هایفو برای همگرا کردن انرژی در عمق خاصی از لایه های پوستی طراحی شده است. در طی جلسات درمان صورت و گردن، به توجه به رشد کلاژن جدید پوست فرد به طور شگفت انگیزی جوان تر می شود. بعلاوه پس از یک جلسه، پوست بیمار به طور مداوم با ادامه فرایند تولید کلاژن جدید بهبود می یابد. مزیت عمده این روش این است که شما تنها با یک جلسه درمانی به نتیجه مطلوب زیبایی پوست دست خواهید یافت.

لیفت صورت و گردن با هایفو

اصلی‌ترین مزایای هایفو صورت

• کاهش لکه‌های پوستی

• سفت و محکم کردن پوست افتاده در محدوده گردن (که به آن غبغب یا غبغب شتری گفته می‌شود)

• کشیدگی گونه‌ها، ابروها و مژه‌ها

• بهبود زیبایی فک

• سفت و محکم کردن دکولته بانوان

• نرم کردن پوست

در یک مطالعه گسترده روی افرادی که از این درمان استفاده کرده‌اند، مشخص شده که حداقل ۶۶% این افراد نتایج مثبت این درمان روی پوست صورت و گردن خود را ظرف ۹۰ روز از شروع درمان تجربه کرده‌اند.

از بین بردن چروک و خطوط روی پوست

چروک و خطوط روی پوست با افزایش سن و همچنین آسیب‌های آفتاب روی پوست افزایش پیدا می‌کنند. کاهش کلاژن و الاستین می‌تواند پوست را مستعد انواع لکه‌ها و خطوط کند. دستگاه هایفو دابلو گلد باعث می‌شود ظاهر شدن نشانه‌های پیری روی پوست کاهش پیدا کند.

این درمان باعث فعال‌ شدن تولید کلاژن طبیعی می‌شود، که پوست را سفت‌تر و محکم‌تر می‌کند. این دستگاه تا یک سال می‌تواند به پوست شما کمک کند مدام به حالت بهتری دربیاید. همچنین این درمان خیلی امن بوده و همان تاثیری را دارد که جراحی‌های لیفت صورت دارند.

کاهش افتادگی پوست

افتادگی پوست نیز اغلب با کاهش خاصیت ارتجاعی پوست همراه است، که عامل آن سطح پایین کلاژن و الاستین است. دستگاه دابلو گلد ۲۰۲۰ پوست صورت شما را در نواحی افتادگی لیفت می‌کند. این درمان به شکل طبیعی پوست را بدون نیاز به جراحی جوانسازی می‌کند.

این روش درمان باعث فعال شدن تولید مداوم کلاژن برای مدت ۱۸۰-۹۰ روز می‌شود. این دستگاه به پوست کمک می‌کند تا بافتی محکم‌تر و نرم‌تر به دست بیاورد. نتایج کامل این روش درمان بین ۳ تا ۶ ماه بعد از اولین درمان قابل مشاهده شده و می‌تواند تا یک سال ادامه پیدا کند. البته از همان جلسه اول متوجه لیفت پوست صورت خواهید شد.

فرآیند هایفوتراپی در جوانسازی پوست

پزشکان معمولا جوانسازی صورت هایفو را با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل آغاز می کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده می کنند که امواج اولتراسوند را در فواصل کوتاه منتشر می کند. هر جلسه معمولاً ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد. برخی از افراد ناراحتی خفیف در طول درمان را گزارش می کنند و برخی پس از آن درد دارند. پزشکان ممکن است قبل از عمل از بی حسی موضعی برای کمک به جلوگیری از این درد استفاده کنند. مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) نیز ممکن است کمک کنند.

به نقل از ویکی پدیا

اقدامات قبل و بعد از هایفوتراپی

اقداماتی که قبل از هایفوتراپی میتوان انجام داد شامل موارد زیر است:

  • پوستی که دچار آفتاب سوختگی باشد قابل ترمیم با هایفوتراپی نیست بنابراین باید از پوست صورت به خوبی مراقبت کرد تا دچار سوختگی با پرتو آفتاب نشود.
  • از مصرف هر گونه ماده شیمیایی یا طبیعی که منجر به تحریک و یا ایجاد پاسخ التهابی در پوست میشود قبل از هایفوتراپی خودداری شود.
  • برخی آنتی بیوتیکها منجر به افزایش حساسیت پوست به نور آفتاب میشوند. از این رو لازم است تا افراد حداقل دو هفته قبل از هایفوتراپی از داروهای آنتی بیوتیکی استفاده نکرده باشند.
  • در صورتی که فردی حداقل یک روز قبل از هایفوتراپی دارای علائم آنفلوانزا مانند گلودرد و تب باشد باید با پزشک خود در میان بگذارد. این علائم مانع انجام هایفوتراپی هستند و لازم است تا هایفوتراپی در افراد مبتلا به این علائم به تعویق بیفتد.
  • از مصرف مواد آرایشی و بهداشتی قبل از هایفوتراپی بپرهیزید. در صورتی که در روز هایفوتراپی از این مواد بر روی پوست صورت استفاده شده باشد ممکن است منجر به اختلال در فرایند هایفوتراپی شود.

لیفت صورت و گردن با هایفوتراپی

مراقبتهای بعد از هایفوتراپی

  • پس از هایفوتراپی ممکن است احساس کمی درد در پوست وجود داشته باشد. این مسئله جای نگرانی نداشته و پس از یک یا دو روز رفع میشود.
  • پس از هایفوتراپی ممکن است افراد کمی احساس کشیدگی در پوست خود کنند. در این حالت میتوان از کرمهای مرطوب کننده بر روی پوست استفاده کرد.
  • به مدت ۲۴ ساعت از آب گرم برای شستشوی پوست استفاده نشود.
  • از مالش، خاراندن و فشار بر روی پوست به مدت حداقل ۷ روز خودداری شود.
  • از سونا، اتاق بخار و محیط هایی که گرمای زیادی به پوست وارد میکنند استفاده نشود.
  • وجود تورم بر روی پوست امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد. همچنین ممکن است بر روی پوست برجستگی هایی مانند جای سوختگی ایجاد شده باشد (skin welts). اگرچه این مسئله بسیار کم رخ میدهد اما طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. با این حال نباید این برجستگی ها را خاراند، مالش داد یا کشید. برای رفع این عارضه میتوان از برخی داروهای ضدعفونی کننده استفاده کرد. در صورتی که برجستگی ها در حال جداشدن از پوست باشند نباید آنها را دستکاری کرد و باید اجازه داد تا خودبخود از پوست جدا شوند.

عوارض جانبی هایفو چیست؟

بیماران ممکن است تا چند ساعت یا چند روز پس از درمان قرمزی پوست را تجربه کنند. ممکن است مقداری تورم خفیف، سوزن سوزن شدن یا حساسیت به لمس به طور موقت رخ دهد.

نتیجه گیری:

هایفوتراپی جایگزینی موثر برای جراحی لیفت صورت است. در واقع با کمک این روش می‌توان به جوانسازی پوست، از بین بردن چین و چروک و سفت کردن آن کمک کرد. در تکنیک هایفوی صورت لایه‌ای از پوست مورد هدف قرار می‌گیرد که در جراحی زیبایی آن را با کمک برش‌ها و بخیه‌هایی اصلاح می‌کنند، در نتیجه این روش غیر تهاجمی بوده و نیاز به ریکاوری ندارد. برای انجام انواع خدمات هایفوتراپی به کلینیک آراکام مراجعه نمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *