پوست و مو, مقالات و دانستنی ها

نکات فیلر مو (هیرفیلر) برای تقویت ریشه مو و تفاوت آن با مزوتراپی

نکات فیلر مو (هیرفیلر) برای تقویت ریشه مو و تفاوت آن با مزوتراپی

فیلر مو یا هیر فیلر درمان جدیدی است که برای افرادی که با ریزش موی مردانه یا زنانه شدید مواجه می‌شوند، مفید است. این روش درمانی از کم عارضه‌ترین درمان‌ها برای ریزش مو محسوب می‌شود. در این روش از ماده ژل مانندی که در خود ۷ نوع پپتید دارد به زیر پوست سر تزریق می‌شود. برای استفاده از این روش باید به نکاتی توجه کرد. ما در مطلب امروز قصد داریم به ذکر نکاتی  در این مورد برای تقویت ریشه مو و تفاوت آن با مزوتراپی بپردازیم. اگر فردی هستید که دچار ریزش مو شده‌اید، مطلب امروز، می‌تواند برای شما مفید باشد؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

تزریق فیلر مو چگونه انجام می شود؟

تزریق فیلر مو مانند روش‌های دیگر زیبایی با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف صورت می‌گیرد.  قبل از اینکه تزریق انجام شود، پزشک پوست سر را بی‌حس کرده تا فرد درد ناشی از فرو رفتن سوزن به پوست را احساس نکند. در طول دوره درمان با توجه به وسعت قسمت مورد نظر، چند تزریق انجام می‌شود. تقریبا بعد از ۴ جلسه درمان و تزریق فیلر مو در فاصله دو هفته، نتیجه را احساس می‌کنید. تعداد جلسات و فواصل بین جلسات طبق نظر پزشک تعیین می‌شود.

فیلر مو (هیرفیلر) و تفاوت آن با مزوتراپی

دلایل استفاده از فیلر مو

اگر موهای فرد ریزش کرده باشد و کم پشت شود این روش می‌تواند موثر واقع شود. فیلر مو سبب افزایش رشد مو و تراکم آنها می‌شود. این روش به تقویت فولیکول‌های مو پرداخته و در قسمت‌هایی که خالی از مو است، موهای جدید رشد می‌روید. با افزایش سن، ممکن است موها نازک‌تر شوند و با استفاده از فیلر مو می‌توان ضخامت موها را افزایش داد؛ بنابراین از دلایل استفاده از فیلر مو عبارتند از:

جلوگیری از ریزش موها

مواد مغذیی که با فیلر مو در زیر پوست تزریق می‌ شود،  موهای باقیمانده را تقویت می‌کند و مانع از ریزش بیشتر آنها می‌شود.

تقویت ریشه مو و مراقبت از آن

ریزش مو در اثر عوامل مختلفی اتفاق می‌افتد. در این‌گونه موارد، بافت موها نازک و ضعیف می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل با استفاده از فیلر مو، ریشه موها تقویت شده و مانع ریزش آنها می‌شود؛ به این ترتیب به جذابیت چهره فرد افزوده می‌شود. برخی از افراد حتی در سنین پایین دچار ریزش مو می‌شوند و دلیل آن می‌تواند تغییرات هورمونی و تغذیه نامناسب باشد، با کمک فیلر مو، موها در برابر عوامل محیطی، مقاوم  شده و رادیکال‌های آزاد آن، مهار می‌شود.

رشد مجدد موها

چون فیلر مو دارای ماده هیالورونیک اسید است، استفاده از آن، کلاژن‌سازی پوست را تحریک می‌کند و خون رسانی به ناحیه پوست سر را افزایش می‌دهد. به این ترتیب فولیکول‌های مو بار دیگر تقویت می‌شود و دوباره موها رشد می‌کند. به علت استفاده از فیلر مو، موها، استحکام و مقاومت بالایی پیدا می‌کنند و جلوی ریزش بیشتر آنها گرفته می‌شود.

فیلر مو (هیرفیلر) برای تقویت ریشه مو

نکاتی که باید بعد از فیلر مو رعایت کنید

فیلر مو به مراقبت خاصی نیاز ندارد و شما می‌توانید بلافاصله بعد از انجام آن به فعالیت‌های روتین روزانه خود بپردازید؛ اما رعایت یک سری از نکات می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد. نکات مورد نظر عبارتند از:

●      یک‌ روز بعد از تزریق هیر فیلر، پوست سر را ماساژ ندهید و نخارانید تا پوست دچار عفونت نشود.

●      تا سه ساعت بعد از تزریق هیر فیلر از انجام ورزش و فعالیت‌‌های شدید بپرهیزید.

●      برای جلوگیری از احتمال عفونت حداقل ۳ روز بعد از تزریق از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.

●      یک روز بعد از تزریق هیر فیلر موها را نشویید و با سشوار خشک نکنید.

●      دو روز پس از تزریق هیر فیلر نباید از ژل مو و مواد شیمیایی حالت دهنده مو استفاده کنید؛ چرا که انواع مواد شیمیایی موجود در رنگ یا ژل مو سبب التهاب خفیف شده و ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

●      در محیط‌‌های آلوده قرار نگیرید.

●       در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و در صورت قرار گرفتن، اقدام به پوشاندن موهای خود کنید.

●      اگر پزشک شما توصیه کرد از محلول‌های تقویت کننده تجویز شده در زمان مناسب استفاده کنید، حتما به توصیه او گوش دهید.

●      برای شستن موها، از شامپوهای ملایم مورد تایید پزشک استفاده کنید.

●      کلاه و یا روسری روی موها قرار ندهید‌.

●      بعد از تزریق فیلر مو ممکن است پوست شما در ناحیه تزریق، دچار قرمزی، تورم و خارش شود که برای کاهش آن می‌توانید از کمپرس سرد تا ۸ ساعت بعد از تزریق استفاده کنید.

●      با تزریق فیلر ممکن است در بینایی اختلال ایجاد گردد و اشیا را تار ببینید؛ بنابراین بعد از تزریق  فیلر مو از انجام فعالیت‌های حساس و رانندگی بپرهیزید.

●       مصرف داروهایی مثل ایبوپروفن، داروهای حاوی ویتامین ای را تا دو هفته بعد از تزریق هیر فیلر به تاخیر بیندازید تا از بیشتر شدن عوارض جلوگیری کنید.

●      برای آب‌رسانی به پوست بعد از تزریق فیلر مو به اندازه لازم آب بنوشید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی به تکنیکی گفته می‌شود که داروها مستقیم به پوست سر تزریق می‌شود. از این روش در ابتدا برای درمان دردهای مفاصل، اگزما و… استفاده می‌کردند، اما اخیرا  یک روش زیبایی هم محسوب می‌شود. در مزوتراپی از داروهایی مثل عصاره‌های گیاهی طبیعی، فیناستراید، ماینوکسیدیل، ویتامین‌ها و… برای تزریق به پوست سر استفاده می‌شود‌. این داروها ریزش مو را کنترل کرده و به تقویت رشد موها می‌پردازد.

(هیرفیلر) برای تقویت ریشه مو و تفاوت آن با مزوتراپی

تزریق کوکتل مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

برای تهیه و تزریق کوکتل مزوتراپی دستورالعمل خاصی وجود ندارد. تمام داروهایی که در این روش، مورد استفاده قرار می‌گیرند، تایید شده هستند و بعد از اینکه پزشک آنها را با هم ترکیب کرد، به وسیله سرنگ‌های ظریفی به پوست سر تزریق می‌کند. پزشک قبل از تزریق کوکتل، اقدام به بی‌حس کردن پوست می‌کند تا فرد در طول درمان، متوجه دردی نشود. فرد برای تزریق باید چند جلسه به پزشک مراجعه کند که بین هر جلسه تا جلسه بعدی ۲ تا ۴ هفته فاصله می‌افتد.

تفاوت فیلر مو و مزوتراپی

اگرچه فیلر مو و مزوتراپی شباهت‌هایی با هم دارند؛ اما می‌توان مهم‌ترین تفاوت آنها را در تاثیر و ماندگاری فیلر مو ذکر کرد. در این روش علاوه بر اینکه مواد مغذی و ویتامین‌هایی که برای مزوتراپی تزریق می‌شود در ترکیب آن موجود است، هیالورونیک اسید هم که در مواد فیلر وجود دارد، ماندگاری فیلر را افزایش می‌دهد. در هیالورونیک اسید، ویتامین‌ها و اسید آمینه‌هایی هستند که به تدریج به فولیکول مو رسیده و موها را تقویت و آبرسانی می‌کند؛‌ به همین دلیل هزینه فیلر مو بیشتر از مزوتراپی است.

تفاوت دیگر فیلر مو و مزوتراپی به میزان تجربه درد افراد مربوط می‌شود. در هر دو روش برای افرادی که آستانه تحمل درد کمی دارند، قبل از تزریق، نقطه مورد نظر را بی‌حس می‌کنند؛ اما در مزوتراپی چون از تزریق بیشتری استفاده می‌شود، فرد درد بیشتری را تحمل می‌کند.

تفاوت دیگر این دو روش در تعداد جلسات خلاصه می‌شود. به‌طور کلی تزریق فیلر مو در ۴ جلسه و در فاصله ۱۵ روزه انجام می‌شود و طول درمان آن تا دو ماه ادامه می‌یابد؛ اما در مزوتراپی، طول درمان بین ۴ تا ۸ جلسه بوده و با توجه به نظر پزشک، تزریق هر دو هفته یک بار یا ماهی یک بار انجام می‌شود.

نکات فیلر مو (هیرفیلر) و تفاوت آن با مزوتراپی

سخن پایانی

زیبایی و درخشندگی موها در گرو سلامتی آنهاست. امروزه از روش‌های مختلفی برای تقویت مو استفاده می‌کنند. یکی از روش‌هایی که برای تقویت موهای نازک و ضعیف و جلوگیری از ریزش موها کاربرد دارد، فیلر مو است. ما در مطلب امروز در مورد نکات فیلر مو برای تقویت ریشه مو و تفاوت این روش با مزوتراپی سخن گفتیم. این دو روش شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند که در مورد آن صحبت کردیم. اگر موهای شما هم ضعیف شده است و دچار ریزش مو شده‌اید، توصیه می‌کنیم با کارشناسان ما در سایت آراکام ارتباط برقرار کنید و از آنها مشورت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *