پوست و مو, مقالات و دانستنی ها

تفاوت بین تزریق ژل و بوتاکس

تفاوت بین تزریق ژل و بوتاکس

بوتاکس و ژل هر دو از روش‌های موثر برای اصلاح علائم پیری می‌باشند.تفاوت بین تزریق ژل و بوتاکس محبوبیت و رواج آنها در طول سال‌ها افزایش یافته وبیشتر شده است. از آنجا که این دو غالباً با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند و مترادف تلقی می‌شوند، اغلب سؤال می‌شود که چه تفاوتی بین این دو وجود دارد. حقیقت این است که آنها به طور مشخص مشکلات متفاوتی را درمان نمی‌کنند.

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نام تجاری مرسوم و متداول برای این ماده است. این ماده همچنین با نام علمی سم بوتولینوم شناخته شده است. هدف اصلی آن معالجه و جلوگیری از چین و چروک‌های صورت می‌باشد، اگرچه می‌تواند برای درمان بلفارواسپاسم، دو بینی و لوچی چشم و دیستونی عضلات (حالت عضلانی غیر طبیعی که منجر به اسپاسم عضلانی و وضعیت غیر طبیعی می‌شود، به طور معمول به دلیل بیماری عصبی یا اثر جانبی دارو درمانی) نیز مورد استفاده قرار گیرد. در سال ۲۰۰۲، بوتاکس توسط FDA به عنوان یک درمان آرایشی برای خطوط اخم در بالای ابرو و چروک تأیید شد. از آن زمان، آن به عنوان یکی از مطلوب‌ترین درمان‌ها برای افرادی که می‌خواهند از بروز علائم و عوارض پیری در چهره خود جلوگیری کنند یا هرگونه علائم موجود را اصلاح کنند، تبدیل شده است.

بوتاکس

تفاوت بین تزریق ژل و بوتاکس
ژل چیست؟

ژل‌های صورت به عنوان پرکننده‌های پوستی نیز شناخته می‌شوند. مانند بوتاکس، آن نیز برای جلوگیری یا از بین بردن علائم پیری در صورت مانند چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این همان جاییه که اغلب گیج می‌شویم. تفاوت اصلی و عمده این دو در این است که بوتاکس فعالیت عضلات صورت که باعث ایجاد چین و چروک شده را کاهش می‌دهد. با اینکه، ژل‌های صورت، نواحی مشکلدار را پر می‌کنند و نیز به چاق شدن و لیفت پوست برای جایگزینی کلاژن از بین رفته کمک می‌کند. این به پوست شما کمک می‌کند تا درحد امکان جوانتر به نظر برسد و همچنین علائم پیری که در نتیجه تقلیل و نقصان کلاژن رخ می‌دهد را از بین ببرد.

 

انتخاب بین این دو:

نکات مهمی که هنگام انتخاب بین ژل و بوتاکس باید مورد توجه قرار گیرد این است که شما از چه نوع چین و چروکی می‌خواهید خلاص شوید. بوتاکس برای چروک‌های پویا و حرکتی انتخاب بهتری است زیرا باعث کاهش حرکت و پدیداری آنها می‌شود. این چین و چروک‌ها، وقتی که صورت در حال حرکت است و یا احساسات وکلمات را بیان می‌کند، رخ می‌دهد. آنها معمولاً روی پیشانی و اطراف ابروها قرار می‌گیرند. فیلرهای صورت برای چین و چروک‌های ساکن که حتی در حالت آرام بودن صورت شما و بیان نکردن احساسات و کلمات، قابل مشاهده است ،ایده‌آل می‌باشند.

دانستن تفاوت بین بوتاکس و ژل و چگونگی کارکرد آنها درهنگام جستجو برای چروک‌های شما اهمیت قابل توجهی دارد. هر كدام از آنها را که انتخاب كنید، هر دو روش درمانی روش‌های بسیار مؤثری برای بازیابی و حفظ ظاهر جوانی هستند.

 

منبع: https://www.drspiegel.com/face/difference-between-botox-and-facial-fillers-how-to-choose/

این مقاله توسط کلینیک آراکام به صورت اختصاصی، ترجمه شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *