سوالات متداول

سوالات درباره تزریق بوتاکس

قبل از تزریق بوتاکس چه مواردی باید رعایت شود؟

قبل از تزریق بوتاکس  اقدام خاصی لازم نیست صورت گیرد اما توصیه می‌شود مصرف داروهایی که خطر خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند مانند آسپرسن، جین سین، دی پیریدامول و … قطع کنید .

بعد از تزریق بوتاکس چه مواردی باید رعایت شود؟

بعد از تزریق بوتاکس بین ۱ تا ۳ ساعت با عضلات ناحیه مورد نظر بازی شود بعنوان مثال با اخم کردن و باز کردن اخم عضلات ناحیه مورد نظر را انقباض و انبساط نمایید انجام دادن این کار در گرفتن بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس بسیار موثر است. بعد از تزریق بوتاکس از دستکاری کردن محل تزریق خودداری نمایید و به هیچ عنوان ناحیه تزریق را ماساژ ندهید.
در هنگام استراحت زیر سر باید بلند باشد می‌توانید از چندین بالشت استفاده نمایید تا سر در هنگام خوابیدن بالاتر از بدن قرار گیرد. بعد از تزریق بوتاکس نباید تا ۴ ساعت سر خود را به سمت پایین خم کنید از حرکات بی دلیل سر خودداری نمایید.

آیا محدودیت سنی برای تزریق بوتاکس وجود دارد؟

بر اساس اینکه تزریق بوتاکس یکی از تزریقات زیبایی به حساب میآید و بیشتر برای رفع چین و چروک پوست مورد استفاده قرار میگیرد. لذا سن پایین برای تزریق در صورتی که قبل از بلوغ چینهای قابل توجهی بر روی پوست داشته باشد قابل انجام است در غیر این صورت نیازی به تزریق بوتاکس نیست.

چین و چروک عمیق پوست را نیز میتوان با تزریق بوتاکس رفع کرد؟

تزریق بوتاکس یک تزریق سطحی است و میزان کمی از چین و چروک پوست را برطرف میکند. لذا در این موارد بهتر است به تشخیص پزشک معالج احترام بگذارید.

آیا موقع تزریق بوتاکس وارد جریان خون می‌شود ؟ عوارضی نیز به همراه دارد ؟

این امکان وجود دارد که بوتاکس در موقع تزریق وارد رگ شده و ایجاد عوارض سیستمیک کند. لذا پزشک موقع تزریق باید دقت داشته باشد که بوتاکس فقط در عضله تزریق شود. البته به دلیل اینکه مقدار این ماده بسیار اندک است در صورت وارد شدن به خون هم زیاد علائم ظاهری شدیدی به همراه ندارد. در هر صورت باید پزشک مراقب باشد چرا که در صورت ورود بوتاکس به خون و انتثال آن به نواحی حساس مشکل آفرین خواهد بود.

آیا استفاده از بوتاکس بطور دائم موجب فلج شدن دائمی عضله میشود؟

عضله به هیچ وجه با تزریق بوتاکس دچار فلج دائمی نمیشود و تنها ممکن است بعد از استفاده متداول و زیاد از بوتاکس مقاومت بیشتری در مقابل تزریق بوتاکس داشته باشد و تاثیر گذاری آن را کاهش دهد.

در رابطه با فواید بوتاکس در ردمان انواع بیماری‌ها می‌توانید مقاله مرتبط با آن را بخوانید.

 آیا بعد از تزریق می توان ناحیه بوتاکس شده را ماساژ داد؟

به هیچ وجه این کار را نباید انجام دهید چرا که ماده بوتاکس احتمال دارد به نواحی دیگر عضله منتقل شود و موجب ایجاد مشکل گردد.

 آیا بعد از تزریق بوتاکس کبودی و ورم ایجاد میشود ؟

در اغلب مواقع کبودی و ورم اتفاق نمیافتد. تنها در موقعی که در حین تزریق احتمال پارگی رگ شود (رگ کوچک) که در این صورت کبودی جزئی پدید میآید که بعد از ۲تا ۳ روز نهایتا از بین میرود.

آیا از تزریق بوتاکس در زیر بغل برای رفع تعریق زیاد مشکلی ایجاد میکند؟

نه هیچ موردی ندارد در افرادی که دچار تعریق بالا هستند میتوان با استفاده از تزریق بوتاکس میزان تعریق را کاهش داد. البته باید توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس تعریق را برای همیشه از بین نمیبرد و روشی موقتی است.

روشی برای تشخیص حساسیت بدن به تزریق بوتاکس وجود دارد؟

تست بوتاکس در پوست فرد بیمار قبل از انجام تزریق کامل قابل انجام است ولی کاری غیر معمول میباشد. اگر فرد سابقه حساسیت داشته باشد میتواند آن را با پزشک خود در میان بگذارد. از علائم حساسیت به بوتاکس خارش، سوزش، کهیر، تنگی نفس، آسم و … میتوان اشاره کرد.

آیا احتمال دارد بوتاکس وارد خون نیز شود؟

بله همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم پزشک باید دقت کافی موقع تزریق بوتاکس داشته باشد. و فقط به عضله تزریق کند هرچند با وارد شدن بوتاکس به خون علائم ظاهری شدیدی ایجاد نمیشود ولی در کل نباید این اتفاق بیافتد.

 تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیر دهی امکان پذیر میباشد؟

هر عمل زیبایی در مواقع بارداری و شیردهی ممکن است آسیب به نوزاد وارد کند لذا تا جایی که میشود در این دوران به هیچ وجه از لیزر موهای زائد، تزریق بوتاکس، لیزر جوانسازی پوست و … استفاده نکنید.

برای آشنایی با بوتاکس صورت و پیشنانی و فواید ومعایب آن این مقاله را بخوانید.

برای انجام خدمات بوتاکس می‌توانید به سایت آراکام مراجعه کنید. و هم‌چنین برای آشنایی بیشتر با

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *